onsdagen den 8:e december 2010

SUgarFlake & SovMorgoneN

Sockergrynet sover ikapp alla timmars förlorad sömn nu när hon är piggare.
Men hon är sjukskriven en dag till, så vi ska vara hemma och göra sådant man gör när man vabbar.
Fast jag smygvabbar ju bara, konceptet finns inte här.
Är kidsen sjuka är det semesterdagar som gäller, eller s
å får man hitta på någon annan jäkligt bra ursäkt.

Dessutom kan jag tala om att det kostar 800 kronor att g
å till sin barnläkare en söndagskväll*.
Och när man
återvänder nästa dag och bara behöver betala 310 tycker man att det är snudd på gratis.

*Man ser att det lyser i läkarmottagningens fönster snett över innergården, så man snor in sitt lilla febriga, kliiga gryn i en filt, tar sin mans stora skidjacka och slinker dit. Det är fint med att bo i Frankrike i alla fall. I Sverige vet jag inte hur man gör en söndagkväll efter 21?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Man besöker akuten. Förut gratis för ungar upp till 18 år precis som dagtidsbesök hos bvc, doktor, tandläkare men nu tar de ut avgift nattetid på akuten här hos oss, runt 200 pix. Fast går man ofta får man bara betala upp till ett maxbelopp per barnaskara. Det är fortfarande billigt i Sverige jämförelsevis. Man måste bara stå ut med snön och kylan.
Maria i nb

Mary sa...

Man åker till jourvårdcentralen som har öppet till tie i min kommun! Annars akuten men då ska de banne mig vara ett urakut - blir less på människor som sitter där o ba 'jag har 38 graders feber'. 75% av de som kommer in till oss på akuten skulle kunna ha väntat till nio dagen efter. Jag skulle hellre lida hemma 8 timmar till än sitta i väntsalen i fyra timmar och sedan åka hem efter att doktorn dumförklarar en...

Angelica sa...

packar på sin sjuka unge i en vinteroverall, försöker få igång bilen i minus 25 grader utan motorvärmare - ringer barnvakten samtidigt såklart (till syskonen)
Åker två mil drygt och får sitta X antal timmar i en väntsal och får sen sitta X antal timmar på ett rum. Fast man får ju hjälp! Och gratis är det.

//Angelica

Sara sa...

Vi slipper ju pulsa i snön i alla fall... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...