lördagen den 18:e december 2010

Pimp my christmas tree.

Jag fick tulpaner idag. Med glitter på.
Det var fint.
Nu har jag ätit fyratusen kalorier i pepparkaksdeg och stirrat håglöst på julgranen en stund.
Misstänker att den inte har tillräckligt m
ånga grenar för att få plats med allt vårt pynt och tingeltangel.
C är lite s
årad.

Jag bara: Ska den se ut s
å där?
Han bara: Vad
å?
Jag: Allts
å... Det ser ut som om det FATTAS grenar. Den ser lite... GLES ut?
Han: Den vecklar väl ut sig?


Jag vet inte. Men C hade i alla fall betalat en halv förmögenhet för den, släpat eländet genom Ajaccios bling-blingpyntade gator, och så kommer han hem till en brud som inte har vett att uppskatta den, som hade velat haft en gran som varit lite mer... Disney. Lite mer yvig och fyllig och knubbig.
Well, well. I morgon ska vi pimpa den. Det blir nog bra med lite glitter.

Och jag har i alla fall en man som kommer hem med glittriga tulpaner.

1 kommentar:

Anneli sa...

Ja, visst blir man lite bortskämd av svenska julgranar. Förra julen i frankrike hade vi två taniga grangrenar nedstuckna i en kruka, funkade det också med lite pynt i!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...