torsdagen den 16:e december 2010

Dag 21. Ett annat ögonblick.

Ett annat ögonblick.
Som var avgörande. Skälvande. Det finns tusen.


Men kanske det ögonblicket när planet mot Hong Kong lyfte frân Heathrow. Det som vi var sâ förtvivlat nära att missa, eftersom vi hade vâra inresetillstând i handen bara en kvart innan gaten stängdes. Inresetillstânden till Taiwan. Äventyret.

Eller kanske det ögonblick när vi kom tillbaka till Europa igen? Det var starkt.

Eller alldeles innan jag och C gifte oss.

Eller kanske den morgonen i mars 2008 dâ jag rusade upp frân köksbordet för kräkas. Och sedan sitta där pâ badrumsgolvet med târarna strömmande nedför kinderna och vissheten om att det största precis hade hänt. Efter sâ lâng tid.
Av alla ögonblick och evighetsminuter väljer jag nog det.

3 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Åh, den känslan förstår jag precis. Underbart ögonblick!

Eleonora sa...

Jag hamnade också på badrumsgolvet, men skrattgrät på ett ganska hysteriskt sätt som nog inte alls var lika vackert som dina lyckotårar. Ett fantastiskt ögonblick är det hursomhelst, att ha fått uppleva.

Sara sa...

Ett fantastiskt kaotiskt skrämmande ögonblick. Jag minns hur skrämmande det var mitt i alltihop, att äntligen fâ det man önskat sig sâ länge...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...