lördagen den 4:e december 2010

Fuck.

Det är lite tufft. Men det har ni ju förstått.
Idag grät jag till exempel fjorton g
ånger.
Det spelade ingen roll att jag peppat mig med pigg pop och ett grown up red lipstick - tänkte av n
ågon anledning sluta med gloss, big girls don't cry, big girls wear lipstick - och att jag leker berg och dalbana med mitt blodsocker - när man är hög av socker klarar inte våra stenåldershjärnor att samtidig gråta, de är bara glada att de får snabba kalorier -
jag går i bitar lite varje dag. Varje dag.
Och nu ska jag sätta mig med en balansräkning.
Ciao.

11 kommentarer:

anna of sweden sa...

Nej men Sara. Det låter jobbigt. Hoppas att det bara är en tillfällig svacka!

Du kan för övrigt inte sluta med gloss när du har femton i handväskan!

En riktigt stor hoppas-att-du-snart-mår-bättre-kram!

Maria sa...

Hoppas det blir bättre snart!

Men du, även vuxna kvinnor gråter OCH bär gloss, emellanåt. : )

Det viktigaste är att inte slarva med sömnen när man har svackor, är min bittra erfarenhet.

Svensk chekchouka sa...

Sara, en ganska viktig sak när man känner sig ledsen är att stanna upp, ta ett steg tillbaka, eller till sidan för att fâ en annan synvinkel pâ problemet. Ibland finns det enkla lösningar pâ väldigt, väldigt komplicerade situationer. Andas, vila och tag ett steg ât sidan!

Kram

Mi sa...

Kramar hårt-hårt-hårt!
Man läser mellan raderna, man gissar.
Man undrar och känner med. Med all världens omtanke!

Molly sa...

Låter inget vidare. Hoppas det ordnar sig!

Maria (45) sa...

Gråten lättar på trycket. Ju mer du trycker undan ju mer behöver du gråta..

Sara, tappa inte fokus på vad du vill och lägg din tid där. Fly inte till annat. VISA vad som är viktigt!

Var stark genom att våga vara ödmjuk, byta perspektiv och se utifrån - andra(s) tolkningar av situationen. Lyssna..

Hoppas allt ordnar sig och Sara,,,
fastna inte i "us girls-fällan".

Stor stärkande Kram.
Vi tror på dig!

Frida sa...

Usch, inte kul att känna så. Jag skickar lite styrkekramar från ett vintrigt Uppsala och hoppas du tar dig ur svackan.

Helena sa...

hoppas det lättar!

oavsett hur vidrig situationen är kan sömn aldrig vara fel. utmattad går man inte levande ur några stormar!

Livet runt 30...5 sa...

Då är vi två Sara, om depp och sockerintag. Kram K

Sara sa...

Tack fina, kloka ni!

Sara sa...

Sova, andas, vila och tillåta sig själv att tänka på annat ibland. Inte låta hjärnan gå på högvarv hela tiden. Sånt är bra för själen, för kroppen, för livet.

Tänker på dig och hoppas att du rätar ut frågetecknen snart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...