onsdagen den 29:e december 2010

Det mest förbjudna

Ni vet det där man lär sig i alla glossiga magasin och livsstilstidningar och spalter med skönhetstips att man aldrig aldrig aldrig får göra? Aldrig. Det där som kändiskvinna efter kändiskvinna i intervju efter intervju intygar att hon aldrig aldrig gör.

Guess what? I did it. M
ånga gånger. Och jag är precis på väg att göra det igen. Utan samvetskval.
Jag tänker lägga mig utan att ta bort sminket. Jag menar, vad kan egentligen hända? Man dör ju inte? Hur riskabelt kan det vara att - jag citerar - inte l
åta huden andas under natten?

Äsch, jag orkar inte. Det får vara värt priset att betala.

7 kommentarer:

Eleonora sa...

Här har du en fellow sinner. Och vet du, jag får fortfarande visa leg på systemet, så helt förstörd kan ju huden inte ha blivit.

eva sa...

Det värsta som kan hända är väl att ögonfransar kan lossna om man målat dem mycket, antar jag. Örngottet blir kanske lite småkletigt, men en sådan petitess skiter man ju i om man är trött! Det kanske är därför förresten som ingen, mig veterligt, fått något bestående men av att lägga sig med sminket på; örngottet torkar bort sminket! :)
God fortsättning!
Eva i Aten

Livet runt 30...5 sa...

Och det bästa är att man inte behöver sätta på nytt på morgonen. Bara torka bort det överflödiga som fastnat därunder. En sann time-saver med andra ord.

Livet runt 30...5 sa...

Och det bästa är att man inte behöver sätta på nytt på morgonen. Bara torka bort det överflödiga som fastnat därunder. En sann time-saver med andra ord.

Cissi sa...

Hear hear! Här en till som somnat med sminket på och överlevt. Inte dricker jag flera liter vatten om dagen heller men klarar mig rätt bra ändå.

Sara sa...

Ni är fantastiska. Sâ skönt att höra!

Ellen sa...

Jag brukar faktiskt göra det, det går liksom på rutin när jag borstar tänderna. Men tänka sig - just i natt sov jag på bortaplan och då lät jag bli. Mest synd är det väl om örngottet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...