fredagen den 31:e december 2010

The hair story

Just det. Mitt hår.
Jag som st
ålsatt mig för att klippa av, klippa lugg, men fick nobben av min frissa Annabelle som vägrade.
"Du har en vacker panna, det vore synd att dölja den, och lugg skulle göra dig galen."
Oh. Jag som bara stirrar mig blind p
å de där irriterande bekymmerslinjerna i den där pannan.
Men efter en gudomlig huvudmassage insisterade jag inte, och Annabelle fick göra vad hon ville. Resultat: Pyttelite på topparna ("Tänk om vi skulle spara ut det till sommaren?") och en glansig chokladbrun färg ("Som framhäver dina ögon"). Ah. De vet hur mottagliga vi är för sweet talk, visst gör de?
S
å.
Det blev inga stora förändringar. Men man känner sig ju alltid lite snyggare, lite glansigare när man kommer fr
ån frissan, helt klart.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Skitsnyggt. Gjorde mig sugen på en mörkare nyans.

/K sa...

Snyggt! Fast det är du ju alltid...
Gott Nytt!
PS Jag gjorde mousse, vit och svart. Med hallon rullade i socker. Om det blir jubel återstår att se... :-)

mia sa...

Varför bryta ett vinnande koncept. Jag sparar också ut till långt nu. Det måste vara det tråkigaste som finns. Tips är mivitotal dock, får både hår och naglar att växa så det knakar. Vill du att jag ska skicka ner en flaska?

Gott Nytt!
Kram

Sara sa...

Hanna: Hm, det känns bra, faktiskt. Mörkt fast bra.

K: Oh, lâter fantastiskt!

Mia: Oh? Ja, skicka en flaska för tusan, jag har världens sämsta nagelkvalitet! :D

Eleonora sa...

Snyggt och inspirerande. Jag som inte färgat håret på fem-sex år inser att lite kemikalieglans vore på sin plats efter amningen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...