torsdagen den 3:e december 2009

Äktenskaplig kris. Del 1382 (Det känns som han inte ser mig längre)

Julskyltning och glittrande, förföriska skyltfönster, glimmande ljus och glänsande dekorationer överallt. Och så romantisk promenad i allt detta. Han fotograferar sin hjärtas kär, flera gånger. Eftersom han inte kan ta ögonen ifrån henne. Antar hon.
Tills hon får se bilderna. Och exploderar. La honte.
- MEN VARFÖR SADE DU INTE ATT JAG VAR HELT JÄVLA... FELKNÄPPT?
- Va?
- VARFÖRSADEDUINTEATTJAGVARFELKNÄPPTDETHÄRSERJUINTEKLOKTUT!
-Oh? Det såg jag inte.

So much for inte kunna ta ögonen från. Il ne me regarde plus, voila, c'est tout.

Och kära vänner, vad lär vi oss av detta? Att hallspegeln har en viktig funktion. Använd den.

12 kommentarer:

Annika sa...

Ha! Först tänkte jag bara - vilka fin abilder, vad snygg du är...intressant, asymetrisk liten jacka. Sedan förstod jag.
Du får väl tolka det som at du är så vacker i hans ögon att en sådan liten petitess som en felknäppt jacka inte märks!

Anonym sa...

*skrattar så jag får ont i magen!* Tyckte väl att jackan satt lite knepigt men trodde det var senaste franska modet ;)

Han har bara ögon för sin vackra kvinna och ser inte så banala saker som felknäppta jackor - du är vacker i en hösäck tycker C (och även jag!)

Meeeen... en liten hint hade ju varit shysst - ifall andra folk där ute kanske tycker att en felknäppt jacka ser rätt så... roligt ut??



Kram /AN

KARLAVAGNEN sa...

Äsch, spänn av! Det är ju moderiktigt!


Hade du inte sagt något hade vi inte märkt nåt - Pussa gubben din istället!

Malena sa...

Du är snygg även felknäppt :-) Och du skriver så fängslande och underfundigt!

Sofia Pekkari sa...

Det var fruktansvärt roligt och jag känner igen hela grejen SÅ väl.

Ingunn sa...

Hahaha, helt herlig!!

Mimi sa...

hahaha.. du är sâ rolig :)

Ninnie sa...

Haha, underbara bilder! Men jag trodde faktiskt först att det var meningen att jackan skulle VARA så där asymetriskt skuren...
Tack för dagens skratT!

Lisa sa...

Gud, tack för ett gott skratt! Sa himla roligt! Typiskt män ;) Men du var lika fin som vanligt.

Kram fran Lisa

Jowi sa...

Haha! Jag trodde ocksa jackan var assymetrisk, sadar franskt chic! Allt gar att salja med mordande reklam...

Jatte fina bilder iaf!

Anonym sa...

Hahaha! Nu känns det genast lite roligare att bege sig ner i svinkalla tunnlar för ännu ett tunnelreportage... ;)

/Sara

Elin sa...

Tackar för kvällens skratt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...