fredagen den 25:e december 2009

Att uppnå Nirvana

Vi reste oss från lunchbordet klockan halvsju. Men det var värt det.

Vi inledde jullunchen med Moët&Chandon. Superbrut. Iskall. Med blinis med crème fraîche och löjrom. ChaMpaGne ska inte drickas på fastande mage.


Sedan: Min gastronomiska höjdare, en förrätt som var första gången men som var helt mmmtastic, och jag lovar, ni ska få receptet: Pilgrimsmusslor med mango och citron- och vaniljskum. Det var... mmm. Jag överträffade mig själv (och blygsam är jag också).

Därefter: Lammstek med gräddig potatisgratäng och haricots verts.

Och: Chokladkaka med färsk ananas och mandelmassegrädde.

Vin: Clos Teddi och Clos Abatucci. Korsikanska höjdare.

Så kaffe och choklad. Citron- och hallontryffel.

Vi skippar middagen. Vi kan liksom inte toppa det här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter underbart gott. Hur kan någon någonsin toppa det där? :) Jag är en fegis i köket så jag skulle inte fixa det men pizzerian runt hörnet lever gott på oss ;) /Maria i nb

Sara sa...

Haha, på vår pizzeria börjar de fråga "det vanliga?" när vi beställer hem...

Erica sa...

Den middag går ju inte av för hackor! Njutningsfullt är ordet! <3

barajagjohanna sa...

Köttet låter jag gärna bli, men det låter heeeeeeeeelt fantastiskt. Mandelmassegrädde?! Väldigt spännande!

Jag har ätit mycket, men jag sitter ändå här och är hungrig. Måste nog bli lite mer mums snart. ;)

Annika sa...

Gud, så gott det låter! Vilken underbar lunch.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...