onsdagen den 16:e december 2009

A handy man in the making

Ärligt talat, hur många av oss har inte en handy man hemma? Kanske inte en handy man som är helt öppen med det, men en som håller på att liksom... utveckla sin handy man-sida.

Det finns ju flera sorter: Dels den sorten som i princip går runt med verktygsbälte jämt, och knipsar kablar och bygger garage bara för att de har det i blodet. Och så finns det sådana som C: Som liksom har gått runt i 34 år och trott att han är intellektuell, och tänkande och teoretisk.

Och som sedan skruvar upp en taklampa, köper en slagborr, lånar en trappstege och blir så till sig att han vill säga upp sig från sitt teoretiska jobb och typ starta byggfirma. Så här:
- Titta älskling, nu är lampan uppe! Jag borde ju kunna tjäna pengar på det här! Jag har ju hamnat helt fel, inte alls på min rätta plats!
- Ja, absolut, cheri, men kan du inte komma ned från trappstegen nu? Jag blir så nervös...

Och som sedan säger när man undrar vad han har tänkt sig en söndagseftermiddag: Nä, jag tänkte borra lite och fixa hemma. Sätta upp någon hylla, kanske?

Personligen har jag inga som helst handy man-tendenser. Men det kanske är lika bra, för balansen i det här äktenskapet.

6 kommentarer:

Eleonora sa...

Jag hade gärna överfört lite handy man-tendenser från din make till min. Här är det ingen som gläds åt borrmaskiner eller tumstockar. Så har vi absolut inget upphängt på väggarna heller, vare sig tavlor eller hyllor...

Helena i England sa...

Frankrikes svar på Martin Timell?

E sa...

Min sambo är lagom mycket handy-man, fixar det mesta men är inte besatt. Men det är väldigt praktiskt att han finns eftersom jag är helt hopplös...
Snygg lampa förresten, vi har nyligen köpt en likadan!

Lisa sa...

Vi är sa himla ohändiga bada tva att det är komiskt. Mannen försöker i alla fall och säger att han är min "bricoleur". Oftast sa händer nat som gör att vi skrattar sa vi grater, sa roligt har vi i alla fall :)

Och du C var väldigt fin i din sjal ;) Och himla snygg lampa!

Bisous!

Svensk chekchouka sa...

asg, det kallas sydlänskt storhetsvansinne!! Min make är rädd för verktyg men när han väl kommer igâng tycker han själv att han är oslagbart bra... Frân det att vi köper hyllan tills det att den kommer upp tar det ofta mânader, sâ vida jag inte hotar hnom fysiskt. Jag trodde jag var de enda svenskan i världen som inte spikar och snickrar, dâ är vi tvâ alltsâ... ;)

Sara sa...

Eleonora; Hade det varit upp till mig hade tavlorna kunnat få stå lutade mot väggen och böckerna staplade i travar... ;)

Helena; Ernst, minst!

E; Ikea?

Lisa; Men min man tar det där på ganska stort allvar... ;)

Svensk chekchouka: Haha, jag tankar inte heller bilen, men det vågar jag knappt erkänna! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...