torsdagen den 10:e december 2009

Paris mon amour

Vi ska till Paris i januari, på en långhelg, eller en kortvecka. Ungefär hälften av oss som åker ska dit i jobbet, och den andra hälften ska försöka roa sig så gott hon kan... Ah, jag älskar Paris, det spelar ingen roll hur många gånger jag har varit där, det är lika roligt varje gång!
En av europas bästa städer, fortfarande, och jag ser fram emot flanerande i vackra kvarter, någon utställning (ryktas dessvärre om strejk på Beaubourg), lite shopping... Kanske någon lunchdate, om jag har tur!

8 kommentarer:

Sandra sa...

Håller med dig fullt och helt! Paris är magiskt och kommer aldrig bli trist. Mina favoritkvarter är Maraiskvarteren. Hoppas ni får det ljuvligt !

Kram

Anonym sa...

Underbart! Jag har varit i Paris 4 gånger i min ungdom men bara korta vistelser och det är alldeles för länge sen sist. Nä det är nog ingen risk att ni inte hittar något att roa er med :) /Maria i nb

Hanna sa...

Vad roligt! Välkomna hit!

Passa på att åka skridskor på le parvis de l'Hôtel de Ville och beundra de två svenska granarna som kronprinsessan Viktoria överlämnat. Eller ta en tur i det stora pariserhjulet på place de la Concorde. Eller åk karusell, med Amelie-känsla.

Beaubourg, förresten: På 10 dagar hann strejken kosta 300000€ i förlorade inkomster, så man får väl hoppas att endera parten kommer att ha gett upp striden tills ni kommer. De har strejkat sedan 23 november.

barajagjohanna sa...

Guuuud vad roligt att du också får åka dit! :)

elisa sa...

Âh paris, det lâter ljuvligt!
Place des Vosges är en plats jag brukar âtervända till. :)

Sara sa...

Sandra; Magiskt!

Maria; Nä, ingen risk!

Hanna; Tack för tips!

Johanna: Jaaaaaaaaaaa!

Elisa; Ja, där är det tjusigt!

Caroline sa...

Sara! Härligt att du kommer hit, hoppas på att träffa dig, kanske en liten lunchdejt? Kram

Sara sa...

Caroline: Hemskt gärna, vi bokar in nâgot!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...