måndagen den 28:e december 2009

Le bébé Corse: Chanel, Chocolat et

Den korsikanska babyn heter Enzo, Marc-Antoine, Baptiste, Raphaëla eller Marie-Chiara. De kläs i Chloé, Chanel och Escada, eller budget-Benetton. De körs runt i Mac Laren vagnar med Burberryklädsel, och de syns inte till om det regnar någonstans.
De återfinns i väntrummet hos pediatern för tout et n'importe quoi, (förkylning, myggbett, gnäll) och de tankas fulla med Bledina mjölkersättning med chokladsmak och de börjar skolan vid två och ett halvt års ålder, så att Korsikanen kan sluta se svår ut i lekparkerna och Korsikanskan kan börja felparkera utanför skolorna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som medelhavsmänniskor i allmänhet, de är så jäkla snygga o välklädda mest hela tiden. Med undantag för vissa Mallorcatanter som bor i städrock och innetofflor, även på stan, en märklig grupp..
Maria i nb.

Livet runt 30...5 sa...

Trivs du eller känner du det som att du står utanför och betraktar? Och kan betrakta och ändå känna tillhörighet? Trots att jag är uppfödd i Stockholm kan jag känna att jag inte riktigt stämmer in på (Östermalms)profilen och därmed inte heller trivs.

Sara sa...

Maria; Typiska medelhavspeople... Man känner sig lite ofönad ibland! ;)
Städrockarna finns här ocksâ, sitter och stickar ute pâ gatan och sâ... ;)

Kristina; Ehum... Tillhörighet? Nej. Trivs? Ibland.... Men jag känner väl att jag aldrig kommer att bli en av dem, om man fâr säga sâ, och kanske aldrig hittar MIN plats här.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...