tisdagen den 22:e december 2009

2009

årets urväxta: Bärselen. Det var också årets grej. Barnvagn är så 2008.

årets dryck: Kaffe. Småbarnsnätter kräver koffein.

årets solbränna: Korsikansk

årets man: Fransos, gärna mot bakgrund av glittrande Siljan.

årets titta vem som går: Sockergrynet.

årets bebis, alla kategorier: Sockergrynet

årets friskförklarade: Yours truly

årets place to be: Korsika. Förstås.


Marie undrade. Och jag ska försöka summera 2009 på några rader.
Jag tänker på förra året. Ett år som var så omvälvande. Att det slog mig till marken.
Det här året har varit mindre omvälvande, men kanske behövde jag det för att återkonstruera mig. Mer personlig utveckling än personlig spänning. Mer: Summera på allvar de senaste tio åren. Förlika mig med dem (I've made nice and I am no longer mad as hell). Lägga dem till handlingarna och gå vidare. Inga större grejer, men les voila:

Årets...

Bedrift: Att ha tagit mig hit. Hit i ordets alla bemärkelser.

Bittra: Trettio
årsfesten som inte blev. Men det här fanns ju.

Resa: Mer än en resa. Flytten till Korsika. Att göra L'île de Beauté till v
årt hem? Varför inte? Och en annan grej: Att mormor kom till Korsika. Stort.

Nytillskott: Sasha. Jo. Annars, lilla Ingrid, givetvis! Och det kommer fler bebisar i vänkretsen under 2010!

Förlust: Euh... Sverige i typ alla sporter?

Vuxenpoäng: Jag är gift och har bebis. Pensionssparar. We don't need to push it further. Just, det, jag fyllde 30. Milstolpe.

Fysiska förändring: Âtta välbehövliga kilon. Upp
åt.

Läsupplevelse: Många besvikelser i år. Så jag kör en klassiker: Marguerite Duras. Och 2010 ska jag läsa allt av henne. Så jävla, jävla bra.

Insikt: Att love is everything. Ensemble, c'est tout. Tillsammans är man jävligt mycket mindre ensam.

Teve-besatthet: En Sony KDL LCD. 42-tummare.

Projekt och ny
årslöfte: 162 sidor till. Kanske kan det bli någonting av det här?

Och nu skickar jag det här vidare till: Eleonora. Kristina. Helena. Johanna.



7 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Åh, jag ska verkligen försöka anta! Annars är både års- och decenniekrönika planerade. ;)

KARLAVAGNEN sa...

GRAATTTTIS!!!

Kristina sa...

På den sjätte bilden ser det ut som om ditt sockergryn just blivit påkommen med något bus, som om hon väntar på din reaktion. Ha ha, nu kanske det inte var så men jag tycker det ser ut som så. Hon är rolig din tjej. : )

Lisa sa...

Wow, 162 sidor! Lycka till med skrivandet!

Marie sa...

Vilka fina bilder! Och skönt att du är friskförklarad! :) Here's to a happy 2010! :)

Helena sa...

Vacker läsning, som alltid...
Jag tackar för förtroendet och har ÄNTLIGEN gjort mitt. Välkommen in! :) Kramar!

Petra sa...

WOW! Vilka bilder! Hittade hit från Helenas blogg och blev fast. Korsika måste definitivt kollas upp!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...