lördagen den 26:e december 2009

Hopplös

Men alltså. Så här får man förmodligen inte alls säga så här i en post-köpenhamnig, missmodig era när planeten håller på att gå under.

Men nu säger jag det ändå: Lågenergilampor ger så fult ljus! Gult, liksom. Lysrörsljus. Och dessutom ser jag sämre med dem.

Jag vill byta tillbaka. Till vanliga 60-wattare. Och C tycker att jag är hopplös och säger att det inte är någon idé att försöka rädda världen när man är gift med mig. Som ser så dåligt och är frusen och älskar heta bad och tycker att tepåsar är ganska formidabla
och hatar mörker och vill ha lampor tända överallt men då säger jag att då får han väl komma på någon miljövänlig lösning på att lysa upp hemmet. Med fint, starkt, ljus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår dig. Jag är 40W fanatiker och hamstrar... Men Älskling kan vi inte komma tillbaka när vi har en lampa som den där glödlampan faktiskt passar till... :o)
-men visst är Energisnålisarna bra för miljön.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...