onsdagen den 30:e december 2009

Frulle. Up close and personal

Insikt 1: Ju mindre man sover desto mer behöver man äta. Men det är okej. Det måste få vara så.

Insikt 2: Det är jävligt stor skillnad på att kliva upp halv sex och att kliva upp halv sju. Det måste gå någon sorts inhuman gräns där vid sex-snåret. Men det är okej.

Insikt 3: Det här året är snart slut. Snart, snart. Jag känner efter allt jag orkar men känner ingen större sorg över det. Jag är beredd att lämna 2009 bakom mig. Släppa det. Det kommer inte att gå till historien som särskilt extraordinärt. Vore det inte för alla insikter som slagit mig.

Insikt 4: Jag har så mycket att skriva och berätta. Orden bara flödar ur mig nu, men jag är rädd för att blogga ihjäl er. Dessutom är bloggformatet inte anpassat till att skriva mycket. Det ska vara korta klatchigheter, annars orkar man inte. Resten får jag väl spara till min autobiografi.

5 kommentarer:

Annika sa...

Jag tycker absolut inte du ska vara rädd för att blogga ihjäl oss läsare! jag uppskattar alla dina inlägg, men faktiskt i synn erhet de lite längre. Det viktiga är väl ändå att du har tid att skriva ned det du vill skriva. När det sedan publiceras, och i vilket forum, det är en annan sak.
Angående mat-sömn-väckning: håller med! Får man bara sova över slaget sex verkar det som att något händer med kroppen. Man har inte lika ont av att gå upp, helt enkelt.
Dessutom vet väl alla vi luttrade småbarnsmammor att socker och koffein är en lindring mot sömnbrist.

Anonym sa...

Skriv du långt kära vän, nog läser vi :) Gott slut 2009! Maria i nb

Erica sa...

Var inte rädd att blogga ihjäl någon :-) Du skriver för bra för det

Sandra sa...

Vi läser och gläds, så spar inte på krutet kära du!
Gott nytt år!

M sa...

Jag läser och njuter, så skriv. Det blir väl ändå en del över till romanerna. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...