lördagen den 9:e oktober 2010

Beauty squad


Hur hinner folk se så välfönade och soignerade ut?
Bruschade, sminkade, vaxade, lackerade, glossiga och oklanderliga?
Jag är ständigt i n
ågon sorts skönhetsmässigt upplösningstillstånd: Min mascara rinner, nagellacket flagnar efter tre minuter ( eller så drar jag fingrarna genom håret innan det hinner torka), hinner inte smörja in fötterna, vaxa benen, bikinilinjen, amrhålorna, jag vet inte hur en hårtork fungerar, jag tar mig aldrig tid att gå till frissan, mina knän har lite ärr efter urgamla skrubbsår, mina skor behöver klackas om varje månad eftersom jag sliter för mycket på mina tunna klackar...
S
å ser jag kvinnor som ser så ordnade ut. Läppstift och ögonskugga. ALdrig foundation på skjortkragen, tandkräm på blusen eller avbitna naglar.

Jag ska i alla fall skaffa mig ett täckstift. För att kompensera för tidiga morgnar, sena kvällar och för mycket koffein. I brist p
å ett eget beauty squad.

5 kommentarer:

Peppe sa...

Med ett nytt läppstift kommer man långt och jag klarar heller aldrig av den där nagellacksgrejern.

http://svenssonc.blogspot.com/ sa...

Du ser det är ett av de simpla nöjen som vi singlar kan ägna oss ohämmat åt, ett sätt att döva avunden över er med man och barn, och kanske ett sätt att försöka förskansa oss just detta?

Älskar, verkligen älskar din blogg, tack!!

Sara sa...

Peppe: Nej, jag skulle förmodligen behöva en egen manikyrist för att lyckas med snygga naglar...

Svenssons: Ja, det kanske är så? Jag hade mycket mer tid för att snygga till mig när jag var singel. Alltså, verkligen!

Mi sa...

Sådär hade du inte behövt tänka om du bott i Sverige, foppatoffelns förlovade land.

Bästa täckstiftet: YSL Touche Eclat, i den ljusaste nyansen.

Isabelle G sa...

Skulle kunna varit jag som skrev detta inlägg!
(älskar också din blogg)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...