måndagen den 25:e oktober 2010

A coffee named desire

Fjärilsklänningen, höststövlarna och ett kaffe named desire.
Fanns det ett svenskt namn på pjäsen, mästerverket? Linje Lusta? Vilken misslyckad översättning, där en menings hela poesi gick om intet.
Hur som. M
åndag morgon. Jag drunknar i allt jag inte hann med.
Drunknar i sömnbrist, drunknar redan i det jag inte kommer att hinna den här veckan.

Drunknad, dränkt och sömndrucken.

Prioriteringar: Sockergrynets födelsedag. Tårtbakande och presentinslagning. Livsviktigt.
Sedan f
år vi se.
Amigas, hoppas ni får en fantastisk vecka med drömmar, kärlek och gott kaffe.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hoppas du också får en fin vecka, gärna med oväntade extra timmar som bara dyker upp sådär.

Och om allt inte riktigt hinns med eller blir som du tänkt dig skickar jag vidare vad en av mina bästa lärare brukade säga: Avadådå, vad gör det om hundra år?

Sara sa...

Jag brukar också tänka så... Vad gör det om hundra år, hakuna matata!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...