lördagen den 30:e oktober 2010

Scener ur ett äktenskap del 354

Jag lämnar spår efter mig.
Skor som jag tar av mig n
ågonstans mellan hallen och köket. Saker som jag lägger i från mig för att kunna krama Grynet, pussa på C. Handväskan som töms ut över köksbordet, kläder som aldrig sorteras in i lådor, trosor på sovrumsgolvet (händer det aldrig hos er?)
fyra böcker som jag håller på att läsa som ligger på en köksstol, solglasögonen på spisen, en ask med kritor som snabbt placeras ovanpå kylskåpet för att förhindra att någon ritar väggarna fulla med streck och kallar dem blå (alla färger är blå för grynet). De svarta mascarahalvmånarna på de vita frottéhanddukarna på kvällen när jag inte orkar pula med bomullstussar och lotioner. Tekopparna. Tekopparna. De står lite överallt, med halvdrucket, kallnat te eller kaffe. Vid datorn, vid sängen, på tvättmaskinen.

C blir galen.
Tycker att jag är oorganiserad och stökig. Trots att det bara handlar om någon sorts tidsoptimisering. Typ. Eller att vi inte är styrda av samma logik (Mars-Venus? Kaos-Entropi?)

Och förutom att driva min man till vansinne med detta är jag även hobby-psykolog. Och har precis läst om vad scenerna ur v
årt äktenskap faktiskt säger om oss (läs: Honom).

- Cheri, anledningen till att du inte st
år ut med det här är att du känner dig mentalt invaderad av mig, och att du har issues med din possessiva, krävande mamma som inte tillåtit dig att växa upp. Det handlar om någon sorts rädsla för mental... kastrering (Heja Freud).


- Eh... Nej. Det handlar om att var sak har sin plats.

- Det är vad du tror. (Yeahwellwhatever. )

Well well. Tur att vi har tvättbuddha ovanför tvättmaskinen för att bringa ordning i kaos. Och en i köket ocks
å: Köksbuddha.

7 kommentarer:

anna of sweden sa...

Haha. Du är för rolig. Jag tror minsann att jag också ska hobbypsykologisera mina dåliga vanor. Eller rättare sagt - OM jag haft några dåliga vanor skulle jag hobbypsykologiserat bort dem. :D

:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*: sa...

Åh käre gud, jag ler när jag läser ditt inlägg.... så klokrent och exakt... nu skall tvättbuddah in och vika lite tvätt. Hej på dig!

Sara sa...

Anna: Haha, ja, jag tänkte väl att du inte har nâgra dâliga vanor!

Camilla: Härligt med helgtvättande! ;)

Anonym sa...

Sara,YOU have got what it takes, en masse:=)

HUMOUR; is the tendency of particular cognitive experiences to provoke laughter and provide amusement.

Happy bunny

xx

Tigertass sa...

Ha ha, känner igen detta med att lämna spår/saker överallt. Klart det är tidsoptimering. Förstår inte varför män ska klaga på såna här petitesser, jag ska nog också börja hobbypsykologisera nästa gång jag får klagomål

Sara sa...

Bunny: Oh, that's beautiful...
XXX

Tigertass: Ja, berätta sedan om det hjälpte. Här hemma verkar det inte riktigt gâ hem. ;)

Anonym sa...

Ja det var ju kanske inte svärmor som stökat ner men himla roliga är ni! Mer scener ur äktenskap och gulliga sockergrynsbilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...