tisdagen den 12:e oktober 2010

Fjorton timmar senare

Fjorton timmar senare. Hemma igen.
Det är långa dagar med inte mycket plats för någonting.

Hann hem och pussa tiotusen g
ånger på lilltrollet innan hon somnade. Livsviktigt.

Och vad är det jag gör egentligen? Jo, jag har börjat p
å en utbildning vars syfte är - skratta inte - att förbereda oss på en eventuell framtid som hotelldirektörer. Eller i alla fall inom direktionen på stora hotell.

Det var ju ingenting som jag n
ågonsin tänkt mig, ens i min vildaste fantasi, men jag klarade intagningströsklarna och personlig intervju och de tyckte att min något atypiska parcours var intressant.
Tio män, fyra kvinnor i varierande stadier i livet.
Och vi tillbringar s
å mycket tid tillsammans att vi nästan är gifta med varandra.
Fast jag tvekar. Jag tvekar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

YOU GO SARA.
Sounds great and you will learn SO much.
MOSTLY about other human beings.
GOOD for a future writer :-)

Happy bunny

xx

Anonym sa...

jag håller med föregående inlägg! snacka om att du kommer få massor med historier och upplägg till böcker. Det blir bra skall du se även om det kanske inte var det du tänkt..

anna of sweden sa...

Heja dig!

Sara sa...

Bunny; I know, I already learnt a lot!

Anonym; Jag vet, ju mindre tid jag har att skriva desto mer idéer har jag... ;)

Anna: :D

Ingela sa...

Aldrig i livet jag skulle skratta! Jag är glad för din skull. Det låter som en möjlighet för dig att så småningom få göra det du verkligen vill. Tveksamhet kan man känna, det är helt naturligt. Själv kände jag mig tveksam en och annan gång när jag utbildade mig. Men nu, äntligen har jag nog hittat rätt (skrev på papper igår för en ny anställning!!!)

Kram

Livet runt 30...5 sa...

Nej, tveka inte. Det låter ju jättekul! Tänk serien Hotellet på det fina 80-talet, då ville jag också vara hotellchef (eller snarast hotellchefens snygga sekreterare).

Cissi sa...

Det låter ju superspännande! :-)

Basilika sa...

Låter super spännande!
Go you!

mia sa...

Jag tycker det låter helskoj - turistbranschen är ju grymt rolig och precis som ovan säger, snacka om att alla människor du möter kommer inspirera dig till mängder av historier.
Det här är nog meningen Sara.

Anonym sa...

Hej!
Fin blog du har!
Maste fraga om du vet vad det ar for tapet du star framfor pa denna bild? (bygger hus!)
X

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...