onsdagen den 27:e oktober 2010

Skomode



Copinettes! Vissa av höstens skotrender är fullkomligt obegripliga. Obegripliga, I tell you.
Jag kan liksom inte med trovärdigheten i behåll komma iklädd de där leopardmönstrade platta stövlarna - som på mig förmodligen skulle sluta i ljumskhöjd. Viktor&Rolf, tack, men nej, tack. Precis som Blumarines maffiga sula; i min värld ska skor göra oss snyggare, inte få oss att se klumpiga ut.
Men trean, mina vänner, trean. Sportmax. En helt perfekt höstsko. Jäklar vad snygg jag skulle känna mig i den.

Jag ska drömma om dem i natt.

5 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Åh, skor! Jag älskar dem och sörjer så grymt att jag numer nästintill bara kan gå i foträta och relativt platta skor för mina "missbildade" stortår. Det är väl tur i oturen att man bor i ett så praktiskt land som Sverige. I Frankrike hade jag fått skämmas.

Johanna sa...

Och jag tänker mest: jag skulle ALDRIG klara att gå i de där klackarna!

Tigertass sa...

Jag tycker trean var sjukt snygg. Fick ett våldsamt habegär. Men leopardstövlarna och skon med underlig sula - nej tack. Men den tredje skon. Så snygg. Vill ha

Sara sa...

Kristina: ALltsâ är leopardstöveln (sockan?) som gjord för dig!

Johanna: Nä. Inte gå. Men sitta. Eller stå stilla. ;)

TIgertass: Jag med! Men inte helt praktisk kanske?

Mi sa...

Välkommen till andra sidan 30 - det är ungefär så det är, en på tre trender kan man ta till sig, en på tre fattar man två år senare och en på tre fattar man aldrig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...