fredagen den 15:e oktober 2010

Spinning counterclockwise

Och han sade jag tror det finns en logik i ditt kaos.
En ordning i din komplexitet.

Sedan skålade vi och jag strök bort salt från läpparna.
Salt.

Och jag tänkte att man behöver inte ordna upp i mitt kaos, göra något förutsägbart av mig, av mitt.
Skapa mönster.

Och saltet igen. Var kommer det ifrån?
Kinderna sträva och stela av salt.
Stelnade, som en sådan där venetiansk karnevalmask.

Och jag tänkte att man kan gömma sig bakom en sådan mask.
Fast inte tillräckligt.

Och han sade att han fått kinderna brända i en explosion. Ansiktet, ögonen.
Men de kunde laga honom och idag ser man nästan ingenting. Man kan bara ana att han varit bränd.

Det är fantastiskt vad de kan göra idag. Laga människor.
Fast skapa ordning ur kaos, det kan de inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh du skriver så vackert...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...