onsdagen den 6:e oktober 2010

Knocked sideways

Jag har precis träffat en kvinna som är synsk. Eller vad man nu säger, utan att det låter skumt.
Hon sade s
å mycket saker (träffade precis rätt) om mig så att det kändes som om vi känt varandra i hundra år.
Och - utan att jag sagt ett ord om n
ågotdera - så säger hon:

Du är förvirrad, rotlös och funderar p
å om du har tagit rätt beslut. Men du har inget val, du måste genomgå den här utbildningen, och du kommer att arbeta inom turism i två års tid. Du har inget val, men du är inte gjord för det.
Viktigt: Kämpa inte emot, du måste igenom den här passagen.

Du har en gåva. Du skriver. Du är gjord för det. Men inte just nu. Inte här. Om två år. Du kommer att få användning för den g
åvan, senare. En stor möjlighet. Men inte nu, inte här.

Okej. Slutsats: Bit ihop och gilla läget. Good things come to girls who wait?

Vad säger ni om det? Jag var s
å skeptisk till hela grejen, och nu känner jag mig helt omkullslagen. Vad tror ni?

10 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Kör på det och se vad som händer. Även om jag också är en skeptiker så tycker jag du ska testa detta. Lycka till! Å dagens lunch såg fantastisk ut.

Linda sa...

Åh vad spännande! Jag är ytterst skeptiskt inställd till sånahär spågummor (eller vad deras fackförbund nu vill att man kallar dem?), men samtidigt skulle jag nog vääääldigt gärna testa själv också.

Anonym sa...

Självklart har hon rätt! Även om det du gör just nu inte är det du egentligen vill arbeta med så kommer det säkert att ge dig massor av erfarenhet som kommer till nytta längre fram i livet.
Och någonting måste det ha varit som lockade när du sökte till utbildningen!? Lycka till!
Anna

Maria sa...

Hon kanske läser din blogg ; )?

Jag skulle kanske ge utbildningen en tid till och känna efter.

Hursomhelst så har du en gåva, det är alldeles uppenbart.

M sa...

Jag tror på häxor. Lita på henne du.

Johanna sa...

Ja, hur ska man INTE tro på det om hon säger så utan att veta något om dig och utan att du sagt ett ord?

Mimi sa...

Jag tror helt och hâllet pâ detta. Men man mâste träffa pâ en "riktig". Sen gâller det att fortsätta med sitt liv och inte fastna i vad personen sagt.
kram

Maria (45) sa...

Men Sara, det är kanske precis det här som får dig att slappna av. Det är inte försent att skriva om två år - eller senare. Din talang försvinner inte. Livet är ju så. Först när man är mogen för det faller vissa saker på plats. Det kommer bli jättebra om du litar till dig och vad du vill i hjärtat. Kram !

inte skyldig sa...

herregu va sjukt! jag säger att jag inte tror på sånt där men så fort folk berättar om denna sortens upplevelser kan man ju inte annat än att undra...

Mia♥ sa...

Sara, vi människor har alltid ett val. Inte alltid om vad som ska hända omkring oss, men väl hur vi ska förhålla oss till det som händer om vi inte kan påverka händelsen.

Jag håller med Maria (45), när tiden är den rätta faller varje pusselbit på plats. Tvinga inte dit bitarna förrän de passar.

Du har en fantastisk förmåga att skriva ord och meningar som berör, både tänkvärt och med humor och värme. Tids nog hittar ditt språk rätt väg för dig.

Och ja - jag tror på "häxor". Lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...