måndagen den 18:e oktober 2010

Sara goes matblogg

Förresten. Söndagslunchen blev så lyckad. På menyn:
- Sallad med ruccola, tunt skivad (osthyvel!) fänk
ål, päron, andalusisk fårost i tärningar, och korsikansk lufttorkad skinka. Senapsvinägrett och valnötstopping.
- Röra p
å squasch, chorizo, vitlök och skållade mandlar. Mycket curry och färsk mynta. Låter lite skumt men det var jättegott. Serverades med färska baguetter och Reserve du President. Rosa.
- Några sorters ost med päron och vindruvor (jag vill gärna slå ett slag för den hederliga gamla ostbrickan, dags att den gör comeback).
- VIt chokladpannacotta med hallonsås. (Jag vet, fruktansvärt fantasilöst, men grejen var att jag gjorde helgens alla efterrätter på en enda gång. Time management.)
- Kaffe med chokladpraliner.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Men alltså... GIVE IT TO ME BABY! Här sitter jag, hungrig i natten, och blir så fasansfullt sugen...

Carola sa...

Härlig mat och underbara bilder! Jag blir riktigt hungrig nu! :) Jag blir lite avis, där vi bor får man laga mat utefter vad som finns att köpa inte vad man är sugen på. ha ha. Ha det bra.

Frida sa...

men åh, när får jag komma på lunch?

Tigertass sa...

Det låter helt fantastiskt gott. Jag vill bli bjuden på lunch hos dig!

Susanne Snäll sa...

Har ostbrickan varit borta? Det har jag inte märkt. Det kanske säger mer om mig än om ostbrickan.

Annika sa...

Låter som en fantastisk lunch! Jag tycker du borde goe matblogg oftare!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...