söndagen den 3:e oktober 2010

Wanted.

Det är lite mycket formalia just nu. Så mycket byråkratiskt krångel att man bara vill lägga sig ned och dö. Alla dessa telefonsamtal, blanketter, köer.
Jag hatar köer. De tar ifrån mig min livsvilja.
Jag hatar photomatons.
Jag hatar krångel.
Jag hatar blanketter där jag ska skriva mitt flicknamn, min födelseort och min nuvarande adress. Kön, civilstånd och om jag intygar att allt jag skriver är sant.
Hatar blanketter med alldeles för små fält för min yviga handstil, eller ännu värre, de där som ska maskinläsas sedan och har en liten ruta för varje bokstav så att man måste göra våld på sig för att inte knyta ihop bokstäverna.
Överlag är det nog ganska lite byråkrat i mig.

3 kommentarer:

Ingela sa...

Aj då, jag som tycker att Sverige är lite väl byråkratiskt ibland. Men vad jag förstår är Sverige ingenting om man jämför med Frankrike! Kämpa på ;)

Isabelle G sa...

Frankrike i ett nötskal ;).
Men du var verkligen jättevacker på fotona!

Sara sa...

Jag blir GALEN på alla BUNTAR av papper som ska fyllas i...
BUNTAR!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...