söndagen den 10:e oktober 2010

Drink it in


Höstregnen.
Höstregnen som får mig att minnas alla gånger höstregnen varit outhärdliga.
När till och med regnet har haft sönder n
ågonting i mig.
När regnet aldrig slutade falla.

Jag vet vad det är att vara deprimerad. Att vara p
å botten, att faktiskt inte vilja fortsätta.

Nu öppnar jag fönsterluckorna p
å vid gavel när det regnar, släpper in regnet, älskar regnet, skulle vilja omfamna det om jag kunde. Dricka det, andas in det. Bara för att den där smärtan som jag bar med mig, den som bosatte sig någonstans i bröstet, den som nästan tog livet av mig, den är borta.

Det är sv
årt att förklara, det där med depressioner. Det går inte att förklara. Men att vara igenom... det är enormt.
Jag har bara inte först
ått det förrän nu.

6 kommentarer:

Kristina sa...

Hur tog du dig igenom det? Vad var det som fick allt att vända och ta en ny riktning?

Ingela sa...

Underbar känsla det där, när man är på andra sidan. Kämpar nu med att inte hamna där igen...i det mörka. Vill inte känna så, vill inte förlamas igen.

Aida sa...

Hej Sara. Tack för att du skriver så öppet. Så uppriktit. Och vackert! Bäst (värst?) av allt är att jag känner igen mej i så mycket. Som många andra. Själv är jag inte riktigt igenom det ännu. Långt ifrån, tror jag. Men jag vill bara att du ska veta att jag gläds med dej. Många gånger har jag fått tårar i ögonen av dina inlägg. (Trots att jag inte känner dej över huvudtaget... Men jag vet hur du har känt dej.) Kram av Ida

anna of sweden sa...

Jag undrar också som Kristina. Hur tog du dig igenom det?

Sara sa...

Med hjälp av flera år av terapi; mest kognitiv, men även en vända hederlig psykoanalys. Och mediciner. Höga doser antidepressiva, sömntabletter och insomningstabletter. Och föräldrar och syskon som fanns där.

På så sätt tog jag mig upp, men sedan är det nog inte förrän nu som jag känner mig stark istället för bräcklig, och att jag litar på att jag har ett skyddsnät som hindrar mig från att hamna där igen.

XXX
Sara

Frida sa...

Så skönt att du har tagit dig "till andra sidan", starkt att ta sig igenom nåt sånt. kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...