söndagen den 17:e oktober 2010

Food&Friends

Martini, nems, nudlar med biff, gott rött från Patrimonio och så Nico och Diep, dessa fantastiska personer som ingår i min ganska nya vänkrets.
Jag har lite g
ått från noll till hundra, efter den där första, skrämmande ensamma tiden på Korsika då jag var osynlig, ensam, ständigt i cirklar g
ående och ganska olycklig.
Well, well.
Kom i säng vid tv
å - mitt ansikte döljer inte en minut av dessa missade sömntimmar - och om bara några timmar dyker svärföräldrar, fastrar och farbröder upp och då bör jag stå redo - i ett passabelt uppsnyggat hem - med ett leende på läpparna, aperitifen i handen, maten på spisen och vinet på luftning.
Äsch, vem luftar sina viner nuförtiden? Vi stryker sista punkten.
Fasiken, vilken huvudvärk jag har.
Fasiken, jag är inne p
å dag 6 av vindrickande, aperitif- och efterrättsätande.
Retox, darlings, retox.

3 kommentarer:

mia sa...

Tycker det låter förträffligt! Jag har istället inte druckit vin på hela veckan. Det känns mycket tråkigare.

Ha en härlig söndag nu så får du kika in hos mig för en present senare.
Bisou

Anonym sa...

TREO Sara...for now.

Enjoy your Sunday with your beaux-parents.
And gorgeous little girl Verá.

Happy sunny bunny

xx

Sara sa...

Mia: Oj, jag tittar in!

Anonym: Treo it was. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...