fredagen den 4:e mars 2011

Dagens.



Jag norpar en lista. Från Frida.

Kavaj:
Svart, chic. Mango Suit.
Kjol: Nä. Lackleggings. (Jobbar hemma.)
Örhängen: Nope. Ett av mina största barndomstrauman var att jag inte fick ta hål i öronen eftersom jag var typ atopiker och hade eksem och kanske skulle få nickelallergi. Men åååh! Och clipsörhängen gör ju så ont att man svimmar. När jag var sexton gjorde jag revolt och piercade naveln i alla fall. Noll nickeallergi. Ha!
Sjal: En vit ullig angora mormors-sjal. Älskar den och har den jämt.
Skor: Fårskinnstofflor. (Jobbar hemma.)
Frukost: En balja café au lait, french press. Två franska yoghurtar med solrosfrön, havregryn och kanel. En bit baguette med smör och jordgubbsmarmelad. Sedan hann jag med en näve lakrits, 100 gram mintchoklad, två äpplen och en morot innan lunch också. (Jobbar hemma.)
Naglar: Avbitna. Sköra och tunna.
Sämsta instrument: Har svårt för trumsolo.
Lukt: DOften av gårdagens rödvin som doftade så mycket grön paprika att jag blev alldeles häpen. Hänger kvar, på ett obehagligt vis. En bra doft: Nytvättad tvätt på tork. (Jobbar hemma.)

Possesivt pronomen: Euh... Mitt? Det är i alla fall min dotters favoritord: C'est à moi moi moi!
Dröm: Drömlös natt i natt. Uttröttat koma mer än sömn. Medvetslöshet.
Adoptivbarn: Om Frida vill adoptera en dietist vill jag adoptera Annabelle, min frissa, som skulle föna mitt h
år varje morgon.
Sås: Balsamvinäger-, olivolja- och citron-skyn från gårdagens lantkyckling. Resterna till lunch, supergott!

Och dagens bild är prick ett år gammal. Men orka ta nya, och idag är jag näppeligen fotogenisk (jobbar hemma).

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...