fredagen den 18:e mars 2011

La boulangerie

Om man vill lyxa extra handlar man mellis på bageriet, och äter på en bänk någonstans. På bageriet får man välja vad man vill, till och med flera stycken om man vill, och sedan tar man papperspåsen med underbart, ljuvligt, doftande innehåll, och givetvis kan man inte vänta tills man hittar en bänk.
Hur franskt känns inte det?
Jag och grynet älskar.
Bäst att köpa en hel påse full, förresten, vi ska träffa D&N och deras sockergryn för att titta på processionen till Madonnans ära, alla tända ljus i alla fönster, och köpa heliumballonger.

5 kommentarer:

IsabelleG sa...

Ja bagerien i F-rike är ju bland det bästa...handlade två skummgummibaguetter idag i ren panik för att ha något till osten ikväll.
Ha det så trevligt ikväll i "Madonnans ära"

Sara sa...

Hm, nästan bättre att baka egna... :D

liten sa...

Ååh suck...tänk att jag bir glad när det finns nybakt i plastskåpet på Hemköp...;-(

Alexandra sa...

Sounds wonderful! Precis det som du beskriver brukade jag & min mamma göra när jag var liten ... :)

Hovkonditorn sa...

Älskar bagerier och doften som sprids från dem, härligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...