fredagen den 11:e mars 2011

Irri.

Eftersom K tog upp det här livsvikta ämnet hänger jag på.
Hur m
ånga är vi egentligen inte som plågas av samma sak?
Hur m
ånga är vi inte som har provat tajta jeans i provrummen, där vi knappt har kunnat åla oss i dem och de är precis så skinny och slimmade som vi vill ha dem, så att det ser ut som om vi målat på oss dem.
Ni vet.
Men.
Fem minuter efter p
åbörjat användande ser de ut som boyfriendjeans. Mina är snygga så länge de är prick nytvättade. Ett par ögonblick därefter börjar de hänga. Vilket gör att jag väntar in i det längsta med att ta på mig jeansen på morgonen. Jag tar på mig dem alldeles innan jag går. Sedan undviker jag stora rörelser, onödigt knäböj och sittande.
Men det är obönhörligt. Redan när jag kommer ner p
å gatan ser de ut som ovan. Sedan måste jag gå och dra i dem hela dagen, och acceptera att jag ser nonchalant bekväm ut istället för att ha Kate Moss-slimmade smala jeans på mig, vilket var tanken.
Conclusion: Fuck stretch-jeans. S
å himla irri!


8 kommentarer:

Molly sa...

Alltså, jag tycker att stretchjeans är Guds gåva till mänskligheten. Utan dem skulle jag inte kunna andas alls, tror jag. Men vi har inte riktigt samma kroppsform, kan man säga...

mia sa...

En kille på JC lärde mig hur man undviker det. Bra kvalitet först och främst. Sen när du köper ett par jeans ska du försöka att inte tvätta de, de första 3 månaderna. Då formar de sig efter dig men släpper heller inte i stretchen.
Sen ska man aldrig aldrig använda sköljmedel när man tvättar jeans. Sen, tvätta de inte ofta, tvärtom så sällan som möjligt. Satsa på att vädra de istället.
Det funkar faktiskt. Några av mina billiga HM-jeans släpper i formen som dina på bilden men de andra funkar hur bra som helst numera.

Maria sa...

Mina Acne släpper inte i formen, och inte heller mina svarta jeans från H&M, trots att jag tvättar de ofta. Men jag använder inte sköljmedel. Det kanske det som är knepet?

Sara sa...

Jag använder ALDRIG sköljmedel. Hm, jag som trodde att det vara att de har stretch i materialet? Vanliga jeans blir ju aldrig sâdär?

Angelica sa...

tipsar om märket Pearson och hyllar Levis nr 493. Sistnämnda har jag haft i evighetsevighet o de blir bara snyggare med åren!

//Angelica

Annika sa...

Jag säger bara: G-star. Jag har haft samma par jeans nu i trå månaders tid (inte oavbrutet, men några gånger i veckan), och de har inte behövts tvättas för att få tillbaka spänsten. Det bör/ska i själva verket inte alls tvättas förräns det är absolut nödvändigt (något jag haft svårt att vänja mig vid, men nu har acepterat).

Livet runt 30...5 sa...

Och nu har jag ett par som vägrar att ge med sig det allra minsta så att att sitta eller böja sig är bara att glömma. Obekvämt är bara förnamnet.

msn00b sa...

Sen är det ju också så att många inte lufttorkar sina strechjeans utan värmetorkar dem med resultatet att de små små gummitrådarna smälter och elasticiteten försvinner

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...