måndagen den 7:e mars 2011

Tomatsoppan.

Min syrra brukar säga att vi 3 syskon är uppfödda på tomatsoppa. På Campbell's tomatsoppa på konservburk närmare bestämt.
Pimpad med mellanmjölk där i radhusköket, för att bli lite lenare och avbruten spaghetti för att bli lite mer mättande.
Det här är en sanning med modifikation, det
åts mycket annat hos oss också. Men ändå: En trebarnsfamiljs (med två heltidsarbetande föräldrar) räddningsplanka och all time high.
Och fortfarande är tomatsoppa min ultimata comfort food. Min mysmat. Campbell's hittar jag inte här, inte någonstans, och i vuxen ålder föredrar jag utan både mellanmjölk och på mitten bruten barillaspaghetti (N° 5). Men minnena är de samma.

5 kommentarer:

sagt o gjort sa...

tomatsoppan. älskar den jag med, har räddat många middagar, speciellt den ur boken Under valnötsträdet.

Äktenskapstyckaren sa...

Så vackra körsbärsträden är. Som balsam för själen med den där skira rosa grönskan. Vill hoppa på vår-tåget nu! :)

Sara sa...

Sagt&gjort: Oh, känner inte till den?

Äktenskapstyckaren: Det är verkligen vackert!

Emelie sa...

Mitt motsvarande är pasta med tomatsås och keso och jag blir fortafarande sugen på det när jag är sjuk. Men visst kan hemlagad tomatsoppa vara något av det bästa som finns, allra helst med färska, hemlagade nudlar i. Mums!

Sofia Pekkari sa...

Jag förknippar faktiskt tomatsoppa med er för det var inget som fanns i Nyströmsköket. Jag däremot lagar ju allt man kan laga med tomat eftersom det är typ den bästa råvaran jag vet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...