torsdagen den 17:e mars 2011

Sockergrynet's Daily

Så här ser hon ut, min lilla brown-eyed girl, när hon inte är världens gnälligaste och man typ bara vill sälja henne på blocket. Eller låna ut henne ett par dar.

Sockergrynet's Daily uppdatering:

Ögonbryn och fransar blir allt mörkare, precis som de där guldiga lockarna

Favoritmat: Fiskpinnar, ost (allt fr
ån emmental till roquefort), och petits suisses med fruktsmak.
Favoritbok: Rut&Knut
Favorits
ång: Lille katt och Petit Papa Noël
Favorithobby: Âka karusell, läsa böcker, bygga Pettson och Findus-pusslet
Älskar: Gympaskor, h
årspännen, katter, sånger
och badskum
Hatar: Tvätta håret, borsta håret, klippa håret,
vänta, sova och när hennes föräldrar försöker bestämma över hennes liv (och jag gissar att vi inte riktigt är färdiga med de här maktkamperna bara för att hon råkat bli nästan två och ett halvt år?).

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Och tur är det att de är så söta när de sover." Innan jag själv hade barn, förstod jag inte när äldre människor sade så. Men sedan jag hade fått barn, och sedan detta första barn hade börjat bli en egen individ och sätta sig på tvären... så läkande det var efter en riktig skitdag att tassa in och bara titta och känna "så underbar hon är". Och nästa dag blev helt ny och liksom rentvättad.
Men du, din lilla brown-eyed girl och du, har ni något samiskt i er? Ibland ser både du och hon så himla samiska ut.
Du behöver inte svara, om det är jobbigt med frågor om etnicitet :-)
// Kristina

Sara sa...

Kristina: Nja, samiskt blod har vi mig veterligen inte, men mina mandelformade ögon har jag fâtt av min mormor, och jag har fört dem vidare till Véra. Som sâg ut som en blond kines när hon var bebis... Vet inte var de kommer ifrân?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...