måndagen den 14:e mars 2011

Dear @Yahoo, I've never heard someone say "i dunno lets 'Yahoo It'." Just Saying. Sincerely, @Google

Jag somnade i väntrummet hos min trevliga husdoktor.
Han diagnosticerade mig som "surmenée". Lite... överansträngd.

Men skickade iväg mig på blodanalys. Tills dess googlar jag mina symptom och får veta att jag antingen lider av järnbristanemi, en släng av Epstein-Barr, Hashiomotos thyriodit, körtelfeber eller diabetes. Alternativt asteni eller någon sorts nervöst trötthetssyndrom.
Om det inte är n
ågon sorts hepatit?

*googlar googlar googlar*



Vad gjorde vi före google? Gick bara runt helt ovetande? Herregud. Obegripligt.

8 kommentarer:

Angelica sa...

gravid??

:D

Google är dock även förenat med skräck för det finns alldeles för många allvarliga hemska sjukdomar som stämmer in på en själv. Utan att man ens känner sig sjuk ;)

Hoppas du mår bättre snart!
Kram

Svensk chekchouka sa...

Sara, Supradyne, har du testat det? Nâgra slags vitamintabletter som kan linas vid kokain ungefär. Jag missbrukade dem i flera âr. Trött kropp blir som ny.

Lisa sa...

Jag vågar knappt googla när jag känner mig sjuk. Man far ju sällan upp svar som "beror antagligen pa vintertrötthet". Nej, det är tumörer och obotliga sjukdomar hit och dit och sant är jag rädd för!

Hoppas du snart känner dig piggare!

Sara sa...

Angelica: Nix. Men det är alltid det man fâr höra när man inte mâr bra, men för min del har jag alldeles för svârt att bli gravid, det skulle vara mirakel...

Chekchouka: Supradyne? Mâste man fâ tag pâ en dealer eller finns det pâ apoteket? ;)

Lisa: Jag vet, och det är antagligen bara sâ enkelt som vitaminbrist eller sâ...

E sa...

jag gick med järnbrist från min förrförra graviditet utan att veta om det. Tänkte att jag var trött bara ändå. Sedan när jag skrev in mig för senaste graviditeten så hade jag jättelåga järndepåer som jag säkert haft "länge". Hoppas du hittar ett snabbt och enkelt sätt att kurera dig!

Angelica sa...

Tänkte mest att Vera oxå blev till helt apropå ;)

Men hoppas du mår bättre snart!

Sara sa...

ANgelica: Tack!

Maria sa...

Hoppas du mår bättre snart, och att det är något som går att bota lätt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...