tisdagen den 29:e mars 2011

Fjärilseffekten.

De där fjärilarna är lite symboliska för mig.
De följer mig.

Till exempel här.
Och här.
Eller här. (Där det fanns en sten i bröstet där fjärilarna borde bo.)

Jag skrev:


Ett utslag av fjärilseffekten: En marginell påverkan i vissa kaotiska system kan få stora och oförutsägbara effekter någon annanstans.

Vissa kaotiska system.

Yet: Beautiful. As butterflies fluttering as we lose them.
Or: As butterflies fluttering as we loose them.


Det jag skrev d
å ter sig klarare idag. Den där nyansen, den nästan omärkliga. Förskjutningen mellan att förlora och att lösgöra. To lose eller to loose.

6 kommentarer:

Anonym sa...

I am also a butterfly.

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_symbolic_meaning_of_a_butterfly

xx

Anonym sa...

Är du ok, har du det bra eller håller tillvaron på att falla samman? Vet inte hur jag ska tolka det du skriver.
Kram, Maria i Norrbotten

IsabelleG sa...

Hej Sara!
Idag (30 mars) har Svd 5 sidor Korsika i bilagan "Vårköket". Lite reportage, vin, matrecept och restips. MEN långa vägar ifrån lika vackert skildrat, beskrivet och fotat som här på din blogg :-).
Tyvärr ligger det inte uppe på svd.se så du kan se. Kan snigelposta det till dig om du vill.

KRAM
Isabelle G

Sara sa...

Anonym: That was so beautiful, I had no idea: Butterflies also symbolize: Resurrection, Transition, Celebration, Lightness, Time, Soul.
The butterfly is a reminder to make changes when the opportunity arises. Change and transformation are inevitable for us all, but it does not have to be traumatic.

Wow... Thank you.

Maria: Så här: Jag är ok. Och tillvaron håller på att falla samman. Du är en mästare på att läsa mellan raderna...
xxx

Isabelle: Oj! Jag vet att de kontaktade mig för att gôra en intervju, men jag hade inte tid då, det vore verkligen roligt att läsa!

Caroline sa...

Min tillvaro är i samma state, om det gör dig något muntrare...
Dina blogginlägg sammanfaller förunderligt väl med mina tankar i dessa dagar.

Sara sa...

Caroline: Förändring, framâtrörelse... Rädsla, hopp och förtvivlan? Vi klarar det!
xxx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...