söndagen den 13:e mars 2011

Patrick. Och Patrick.

Men alltså, är det så konstigt att jag har svårt att se skillnad på de här två?
Bild 2 och 4, den fransk-algeriske s
ångaren - och ärligt Frankrikes mesta sångare och Patriiiiiick med hela franska folket - Patrick Bruel.
Bild 1 och 3: Den korsikanske s
ångaren - och ärligt talat, en av Frankrikes mesta sångare alla kategorier - Patrick Fiori.
Vi kollade p
å teve häromkvällen och i showen var bägge närvarande, och det konsternerande&förbryllande var att jag inte kunde se skillnad på dem. Jag trodde att det var samma person, och det fick mig lite ur balans.
Det finns dem som tycker att jag är lite speciell, som att det skulle vara uppenbart att det är 2 olika s
ångare? I mean please.
Det är ungefär som att be någon att komma ihåg vem det är som är Björn och Benny i ABBA, liksom?

Anyway, snygga karlar bägge 2.

13 kommentarer:

S.W sa...

Haha, ser inte heller skillnaden. Är helt på din sida!

E sa...

Hm, jag ser nog skillnaden. Men så är det nåt med mig och ansikten, jag blandar inte ens ihop enäggstvillingar. Å andra sidan blandar jag ihop allt möjligt annat, som saker jag läst.

brysselkakan sa...

Kunde de inte haft den goda smaken att haft olika namn??? Dåligt...

Sara sa...

S.W: Skönt!

E: Jag är ju â andra sidan ansiktsanalfabet, sâ saker och ting har sin förklaring. Vad gäller text och namn har jag närmast fotografiskt minne... Strange.

Brysselkakan: Visst?

Anonym sa...

Les yeux Sara.Les yeux!

xx

Anonym sa...

Mina två franska favvosångare! De låter olika men är lika bra.
A-M

MrsW sa...

Åh, Patrick Bruel... får vibbar från tonåren - redan då var han en favorit hemma i flickrummet (dvs för ca 20 år sedan...). Höll sig strongt genom mina år i Paris men det är ju också länge sedan...
Får se om jag inte kan ladda ner lite av hans nya musik - lika snygg som alltid är han ju i alla fall! :)

Anonym sa...

Men de är ju inte ens lika?
/Maria i Norrbotten

Äktenskapstyckaren sa...

Ja de var rätt lika, men blev blixtförälskad I Bruel i början av 90-talet när han var med i gamla goda programmet Söndagsöppet! :)

Sara sa...

Anonym: Jo, men inte gâr det att se skillnad...? ;)

A-M: Jag är ocksâ förtjust i dem, särskilt de lite äldre klassikerna!

MrsW: Âldras med behag!

Maria: Jooooooooooo?

Äktenskapstyckaren: Karln har charm!

Sofia Pekkari sa...

De ser verkligen lika ut.
Jag satt i samma styrelse som Benny Andersson ett tag och då tänkte jag att jag skulle lära mig vem han var, men då han aldrig var på mötena samtidigt som jag, lyckades jag inte.

Annalyza sa...

Oh. My. God.
Fick Bruel-feber i blodet igen.
Hade nästan glömt bort att han fanns!

IsabelleG sa...

Ååå, älskar alla toner av Fiori! VIlken dålig dag som helst kan vändas till topp efter 4 mots de...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...