tisdagen den 1:e mars 2011

Kan du DUkan?


Jag frågade A om hon och Y vill käka middag hos oss till helgen.
Hon:
- Nä, det g
år inte. Jag är i attackfasen.
Jag:
- Eh?
Hon förklarar:
- Allts
å, jag är inte i grönsaksfasen, utan bara proteiner.
Jag (förbryllad, har aldrig tvingat n
ågon att äta grönsaker):
- Euh...?
Hon:
- Jag kör Dukan-dieten.

Aha. Franska trend-dieten. För att slippa undra över vad det g
år ut på googlade jag, och hittade bilden ovan. Mmm, så vill man ju gärna se ut till sommaren.
Och: Lite trist med folk som g
år på dieter så att det går ut över deras sociala liv, tycker jag lite tyst för mig själv.

7 kommentarer:

Frida sa...

hu, vidrigt!

Johanna sa...

Men ojoj och hej och hå. Och alltså... även om man nu måste gå på en diet, så kan man väl äta middag ihop? Man kan ju kompromissa, och den som går på diet kanske kan erbjuda sig att hjälpa till med maten eftersom den vill ha något special-vad-det-nu-kan-vara?

mia sa...

Ja men hon svälter ju inte sig själv iaf och alla människor är inte smala som du utan måste tänka lite extra på vad de äter (typ mitt folk, jag är f-n inte rak och ariskt, måste finns någon kurvig italienare i mitt dna)
Säger som Johanna, att man måste tänka lite extra på vad man äter behöver väl inte gå ut över det sociala. Kan man inte göra en god maträtt som funkar åt alla och just Dukan är ju hyfsat lätt att laga mat efter.
Hade varit mycket värre om hon var typ, fruktoman.

Mimi sa...

Finns ju massor med saker hon kan äta även i attackfasen. Som sagt hon hade ju kunnat ta med lite saker.
Och dukan är ändâ en diet där du fâr äta hur mycket du vill sâ jag tycker den är ok, ingen svältdiet.
Kramar

Livet runt 30...5 sa...

Herregud, när tappade jag kontrollen över vilka dieter som finns på marknaden? Dukan har aldrig kommit i min väg förrän nu. Måste genast googla så att jag inte verkar helt tappad bakom flötet.

Nässelblom och choklad sa...

Tjejen på bilden ger inte direkt positiv känsla för den dieten. Nog måste det vara mer värt att ha ett socialt liv än att hålla sig för sig själv för att sköta en diet exemplariskt.

fimb sa...

Så skulle jag inte vilja se ut! Men tydligen många andra... Här hemma har vi ett uttryck för alltför smala kvinnor; tandpetare efter maten. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...