torsdagen den 10:e mars 2011

Saker jag älskar

Havregrynsgröt när man vaknar utsvulten
Vakna upp med snyggt hâr
Ett barns riktigt lyckliga skratt
Att bländas av solen när man kliver ut genom porten, 07.30
Första bettet av en nybakad pizza
En omotiverad bukett tulpaner
Att skratta sâ mycket att man fâr ont i magen
En uppskattande blick när man gâr över övergângsstället (oh, vad jag är politiskt och feministiskt inkorrekt!)
Tjocka brev i postfacket med pocketböcker i
En sträv kind att pussa hejdâ
Och en len kind att pussa hejdâ
En bröllopsinbjudan
Insikten att man passar i rosa läppstift

Vad mer, vad mer?

9 kommentarer:

E sa...

Jaa vilken bra lista! Ska se om jag kommer på saker att fylla på med. Tyckte för övrigt mycket om konfettitexten, hann bara inte kommentera. Så jag säger det här i stället.

IsabelleG sa...

Jättebra lista :).
Jag lägger till:
Ett glittrande azurblått medelhav.

En söt liten knögglig lapp från en 6-åring med texten "Mamma, LOVE dig".

När söta små snödroppar tittar fram i rabatten.

Att smutta på ett glas vin från Châteauneuf-du-Pape.

Att få drömma sig bort framför din blogg Sara!

Svensk chekchouka sa...

saltavlagringar pâ sommarbrun hud
ett ögonkast
en macaron pâ La Durée...

Sara sa...

E: :D

Isabelle: Ooooooooooh....

Svensk chekchouka: Ooooooooooooh....

Anonym sa...

Oh.. bra lista! måste också få drömma mig bort ett tag:

Dricka Champagne till kantarelltoast med löjrom
Oranga tulpaner
Obläddrad amerikansk Vogue
Örhängen med turkoser
Hålla min son i handen..

/MM

Sara sa...

MM: Vad fint: Mâste nästan sammanställa hela listan, vilka fantastiska saker!

Anonym sa...

-två små mjuka armar som läggs om min hals mitt i natten och ett litet ansikte som borrar sig ned i min halsgrop.
-Den oväntade lyckan av att plöstligt stöta på sin man i t-banan/på stan och inse att den där snyggingen är min, när det pirrar i magen
-varmt sommarregn
-de allra första skira gröna bladen på träden om våren
-koppen med thé och den bra boken i favoritfåtöljen på hösten
-långa ljusa sommarnätter

nä, men vet du, man kan ju hålla på hur länge som helst!

Anna sa...

När man kommit några sidor in i en bok och inser att man redan älskar den och har nästan hela kvar.
En promenad under blommande kastanjer i skymningen.
Känslan av ljummet havsvatten mot kroppen.
Att dansa med någon och bli som en varelse i samklang med musiken.
Att äta jordgubbar med mjölk till frukost, utomhus.
Doften av skog, om hösten, med svampkorg i handen.
Och allt som ni redan skrivit.

Maria sa...

Vilka fina saker! Jag fyller på!

Känslan efter en springtur.
Att träffa någon man tycker om, som man inte har sett på länge.
Någon att luta sig mot.
Att hämta sin fina unge som har haft en toppendag i skolan.
Och att ha en fulltecknad kalender, men strunta i det och göra något helt spontant istället.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...