tisdagen den 29:e mars 2011

Fjärilsfladder.

Kan inte sova. En konstig sömnlöshet. Korta fragment av sömn, alldeles tydliga drömmar.
Vidöppna ögon, bilars strå
lkastarljus i taket.
Tiden, rör den sig alls?
Sömnlös, dödstrött, men med en energi inifrå
n.

Fjärilarna tillbaka igen, de som fladdrar i bröstet.
Men de må
ste få bo där.
Fjärilsfladder, drömmar om snö och ljus, och jag springer, men inte bort frå
n någonting.
Till. Mot.

Skör av trötthet och egendomligt, omotiverat nattvak. Bräcklig, tunn och handlöst galen.
Och tiden tycks ha saktat in.

5 kommentarer:

IsabelleG sa...

Så vackert beskrivit, så fint formulerade ord. En känsla som jag så väl känner igen mig i.

Äktenskapstyckaren sa...

Så vackert skrivet!

Jenny sa...

Det märks att aktiviteten är tillbaka, det du just skrev blev så vackert. Och träffade om situationer som dessa. Tack, kram och ha en bra dag!

mia sa...

Härligt att springa mot, inte till Sara. Spring, spring, spring!

Sara sa...

Isabelle: Svårt. Och underbart.

Äktenskapstyckaren: Tack, vad glad jag blir.

Jenny: Detsamma!

Mia; Jag springer. Lite försiktigt, men ändå. Jag springer...

XXX

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...