tisdagen den 30:e oktober 2012

Godsaker.





Tårtor är väl egentligen det enda ätbara där utseendet är viktigare än smaken? Och kanske är det därför jag alltid känner mindervärdeskomplex när jag
åstadkommit något i tårtväg? Nåja, här är två av smulornas fina bakverk till dubbel-kalaset vi hade. Behöver jag precisera att jag inte varit delaktig i någon av dem? 
Haha. Men, ärligt, jag föredrar min mosiga mandelpaj any day. Det där är bara gelé, socker och massa glansig yta. Gör sig fina på bild, men till eftermiddagskaffet vill man ha något mer rejält och inspirerande, eller hur?

5 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Nä, jag tycker att dom ska vara fina OCH goda! Typ som prinsesstårtor!

Sara sa...

Oh, nej, prinsesstårta är det värsta jag vet, det är ju typ bara botten och grädde? ;)

Anonym sa...

Jag skulle lätt äta de på bilden och dina också. Är det fest är tårta viktigt och sött men gott.
A-M

Anna-Lena sa...

Nej, jag brukar ha mosade hallon och marsansås emellan och lite mindre grädde, då blir det jättegott!

Anonym sa...

De ska vara vackra och goda? men att det är gott är ju absolut det viktigaste? och hemlagat ska väl se just hemlagat ut? Jag tycker nog att Prinsess är jättegott i lagom mângd och frân 'rätt' konditori. Däremot kan jag tycka att det är synd att det kanske inte finns jättemycket variation i Sverige? I Stockholm hittar man ju men i mindre städer finns det kanske just Prinsess och inte sâ mycket andra târtor att välja mellan? Men just nâr det blir tung mâktig grädde och torr marsipan och torr botten dâ hâller jag med om att det inte är gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...