tisdagen den 2:e oktober 2012

Stilen.

Okej. Att träffa människor ute i yrkeslivet som är födda på nittiotalet skakar om mig.
Jag ställs inte bara öga mot öga med min egen ungdom, jag ser den liksom försvinna i backspegeln och inser att jag har passerat 30 och tiden går tokigt fort ibland, gör den inte?
Äsch, anyway, jag har aldrig känt mig bättre än nu.
Jag har en fungerande, mogen (nåja) kärleksrelation, 2 fina barn, en underbar familj och dito vänner, jag börjar få klart för mig vad jag verkligen vill göra, och jag tror banne mig att jag är snyggare idag än när jag var 20.
Fast jag kan fortfarande inte klä mig. Saknar totalt känsla för min stil, men jag tror att jag är i en stilbytesfas.
Looking for Sara, liksom, på ett ytligt plan. Min garderob är full av klänningar, jeans, byxor, blusar och toppar, och ingenting känns som mitt.

Jag behöver:
a) en stylist
b) en ny garderob
c) en något uppgraderad klädbudget
d) eller ett jobb där man har uniform

Imponerad av folk med dagens outfit och någon sorts konsensus och logik i sitt klädengagemang. Jag är fortfarande vilse. Antar att jag lider av Engla-komplex? Men jag antar att dessa människor ägnar en stor tid av sin dag åt att klä sig. Och fundera kring det. Jag lägger min tid på mycket, men inte just min garderob. Och hell, jag tror att det börjar synas på mig. Basta.

7 kommentarer:

virginie B sa...

jolies teintes !

Mia sa...

Nej, men orka. Jag tycker kläder är skoj men inget jag prioriterar. Jag har aldrig använt kläder som en måttstock för människor. På de bilder jag ser här på bloggen tycker jag du är urfin, casual elegant. :)

Förresten, du har rätt om uniform. Bästa grejen. I alla mina år på ica då jag jobbade extra varje ledig stund, bar jag en uniform och det var underbart. Allt man behövde fixa var huvudet, sen var man klar. Dessutom köpte jag mindre kläder den tiden eftersom jag inte bar mina kläder lika ofta. När jag väl kunde använda dem blev de gamla som "nya".

barajagjohanna sa...

Du anar inte hur skönt det var att jobba hemma ett år! Jag gick i sköna tights, mjukisbrallor och annat som inte var så represetabelt. Shoppade sällan kläder. Så fort jag skulle in till stan eller fika kändes det som om jag klädde upp mig.

Sofie sa...

Men du som verkar ha en jättefin stil och alltid ser väldigt chic ut! Fina klänningar, blusar och snygga klackar.

Jag jobbar hemifrån sedan någon månad tillbaka och idag var första dagen på länge som jag funderade på vad jag skulle ha på mig...skulle till frisören. Man får ju ta tillvara på tillfällena som ges:).

Anonym sa...

Tycker du har en bra stil!
Kvinnligt elegant men ändå med en "ledig/lättsam" touch.

Men det du haft nu ett tag kanske du själv ledsnat på! Jag har bytt ut basen i garderoben nu från skinnleggins/tunika/klänning till mer byxa/jeans skjorta kavaj varvat med klackar/ converse beroende på humör :)
// Angelica

liten sa...

Jag är en av de som faktiskt lägger tid på att fundera på min garderob....lite varje dag. Oftast precis innan jag ska sova, då tänker jag igenom morgondagen. Vad jag ska göra och vad som passar och känns bra i klädväg. Är jag riktigt duktig har jag kommit fram till detta redan innan läggdax och då hänger det framme i klädkammaren och väntar, de mornarna går alltid lekade lätt eftersom jag "bara" behöver tänka på kidsens kläder å jox.

Anonym sa...

Ah, jag kanner likadant faktiskt. Kan ha att gora med de tva underbara grynen? (Som jag ocksa fatt, precis lika gamla som dina). Man har liksom varit gravid, gatt hemma, varit lite av post-gravid och ammat i manga ar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...