fredagen den 12:e oktober 2012

Sleeping beauty.

Det största ovädret i mannaminne, tydligen.
I natt, rakt över oss.
Jag sov. 
Ingen elektricitet i morse, på grund av blixtnedslag. 

Alla ba: Hörde ni åskan i natt? 
Nä. Jag sov. 
 
Jag: Cheri, det åskade tydligen inatt? 

Han: Jo. Barnen var uppe och jätterädda, det var välling och vyssjning och nattning och vi var fyra i sängen. 
Oh?
Jag sov. 


Det fanns en tid då jag hade sömnproblem. Men jag minns inte riktigt hur det var. 
Det var definitivt före barnen.

4 kommentarer:

Hella i england sa...

Oh, vi hade den stormen här på ön för ett par veckor sedan. Blixten slog ned i vårt hus och vi flög upp ur sängen och fick hämta ficklampor, stearinljus samt lugna skräckslagna barn kl 3 på morgonen. Vanligtvis är det jag som är sleeping beauty men den smällen hade jag inte ens jag kunnat sova mig igenom..

Nässelblom och choklad sa...

Haha, det var ju helt fantastiskt skönt för dig att du sov! Helt otroligt att du inte vaknade när det var så händelserikt runt omkring dig. Men det gick ju bra ändå - och du är mer utvilad. Ha en trevlig helg!

Sara sa...

Och jag som till och med är åskrädd, men tröttheten var starkare än rädslan... :D

Karin sa...

Jag tycker nog definitivt att mitt sömnproblem dök upp iom barnen - innan dess hade jag inga problem alls att sova hela nätterna... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...