söndagen den 14:e oktober 2012

Oh nej.

Oh nej. 
Jäkla skit.
Jag har nog av misstag färgat håret svart.
Trots att det stod "marron glacé" på kartongen.
Jäkla skit. 

The significant other är diplomatisk och tillkämpat positiv. 

Inte jag. Men jag gick upp halvsex i morse, med überpigg bebis, och sömnbrist gör allting värre, right? 
Sömnbrist och den överdos på socker och koffein som man tar, för att kompensera. Bakade tårtbottnar till midnatt igår. Frysas in till fredag. Hur mycket tårta äter 20 fyraåringar? 

Status: 
Skakig och med konstigt hår. Sömnblek och med hy torr som papper. 
Lite ledsen och söndagsblå.

8 kommentarer:

Malin sa...

usch, jag vet precis hur det känns då håret blivit svart:( Har hänt sig flera gånger för mig med. Har dock rett ut eländet med att lägga in slingor för att ljusa upp ( home made varianten altså), man kan ju inte direkt färga om det svarta med djup mahogny direkt

Anonym sa...

Status: identisk?... ja fast utan färg i hâret alls. Bara en utväxt! Inget smink alls! Det regnar! Förkyld!
Dagens: letar du efter nâgot? leta först i toaletten? en râmande ko och en fjärrkontroll...
Och dâ sov jag frân 22:15 till 07:00 men jag är trött ändâ... Kommer aldrig komma ikapp sömnbehovet?
Vâr regel är att klättra upp i sängen senast 22:00... Jag inbillar mig att det är nyttigt? Men trâkigt!

Anonym sa...

Min fyraåring gillar tårta, men min erfarenhet är tyvärr att barn ofta gillar idén om tårta, tycker att den är fin att titta på etc, absolut vill ha en stor bit men sedan bara kladdar runt lite på tallriken och inte äter något alls. De vill hellre ha glass. Trist tycker jag. När jag var liten gillade alla barn tårta :-)

Amanda sa...

Pröva att göra en inpackning för torrt och skadat hår, det brukar kunna dämpa/dra ur färg som blivit för intensiv.

Anna Stouvenel sa...

Lägg i lite slingor eller alternativt knyt ett huckle om huvudet tills du hittar rätt. Min erfarenhet av barnkalas är att de smâ liven inte äter mycket târta sâ du kan nog lâta nâgra ligga kvar i frysen till senare behov.

barajagjohanna sa...

TJUGO fyraåringar? Oh my! Pratade precis med min syster som hade kalas med tretton femåringar. Det hade gått bra. "Det var bara två som grät." ;)

sagt o gjort sa...

Stor kram. En promenad? En paus på sängen? Ordentlig lunch? En tid hos frisören?

Tror det funkar.

Louise sa...

Köp mjällschampo eller något annat som är elakt mot färg. Det brukar gå ganska bra då att dra ur det till något brunaktigt! schamponera flera ggr.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...