lördagen den 6:e oktober 2012

Lördag.

Ett par grejer:

Är det inte en toppenidé med inkomstbaserade avgifter på ungars idrottsaktiviteter? När jag var liten höll jag på med gymnastik och balett, syrran red och lillebror spelade hockey och fotboll. Förmodligen inte gratis allt detta. Måste ha kostat många tusenlappar, och det var ju ingen investering direkt. Som det hade varit om jag blivit prima ballerina vid operan, och min bror miljonavlönat proffs.

Misstänker att François Hollande redan tappar fokus. Känns inte bra detta. Löftena, monsieur le président, löftena! 

Och morgonens joggingtur slutade med platt fall. Eller började. Hann knappt ut genom dörren förrän jag halkade på någonting. Nu har jag ett blått knä. 

Oh well. The significant other är full time-daddy idag, och det är jag och datorn och kaffe hela långa lördagen. Underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haller med, jattebra med inkomstbaserade avgifter, borde finnas med av det.

Ingen overraskning med Hollande for mig. Vem skulle kunna halla allt det han lovade, i det har ekonomiska klimatet. Synd att folk inte insag det innan valet. Hollande var ett misstag.

Anonym sa...

Nej skeptisk... och Hollande är okej hittills, inte bra men bättre än jag befarade... :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...