fredagen den 23:e april 2010

Ännu en dag utan flyg

Arlanda stängt igen och jag stänger av radion.
Det är min vanliga taktik som förvisso aldrig fungerar: Strutsens strategi.

Annars: Stor frustration över att aldrig hinna läsa DN. Jag är inte kapabel till att sitta så länge vid frukostbordet, och ångesten över all denna information jag missar... och över all information som jag läser och glömmer... den är snudd på existensiell.

I Frankrike har man inte det problemet. Tidningen kan bläddras igenom på en bar, över en café crème med solen i ryggen och doften av färska croissanter som förföriska avledare. Ingen har morgontidning. Ingen existensiell kris till morgonkaffet, alltså. Snarare lite lycklig ovisshet och livsnjuteri.

1 kommentar:

Sandra sa...

Det låter helt klart mer sunt. Jag hinner inte heller läsa tidningen. Vi avbeställde DN då vi insåg att det bara gav oss en ful hög med tidningar som växte på något synbart ställe. Kanske återkommer vi någon gång, kanske inte. Tills dess drömmer jag om morgnar vid medelhavet på café. Det lät fint.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...