fredagen den 16:e april 2010

Big breakfast

Jag, Sockergrynet. Mamma&man. Syster, svåger med son. (Svågern som precis skrivit klart en bok är lite hålögd och trött, bara.)
Andra, tredje laddningen av kaffebryggaren. Mammas hemgjorda supergoda muësli. Mammas hembakta bröd, hemgjorda vinbärsmarmelad av bären som plockades i Rismyr i somras.

Solsken utanför fönstret. Småkusinerna Véra&Aaron, Ara&Véron, det skiljer ett år emellan dem nästan prick, som lär känna varandra.

Dagens planer: Klappa getter på Jamtli. Fika på stan. Äta mammas vettlöst goda mat, trerättersmiddagar med kaffe och tryffel, vi skäms bort.

3 kommentarer:

Ingela sa...

Jag är avundsjuk. Jag vill också ha storfamiljen samlad omkring mig och mysa.

Förrestem, planerar du att besöka huvudstaden innan du åker hem?

Eleonora sa...

Den där frukosten ser fantastisk ut. Och hemmalivet låter härligt. Livet kanske inte är så illa trots allt?

Sara sa...

Ingela: Jag hade ju planerat det, men vi får se hur det går med flygen nu med all vulkanaska!

Eleonora: Nej... :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...