onsdagen den 28:e april 2010

Connecting people

Jag kan förstå att han är irriterad.
Jag har tappat bort alla möjliga sorters sladdar, laddare, kablar och mobiltelefonen. Jag är fullt kapabel att tappa bort saker hemma. Det händer hela tiden. Eller i handväskan. Saker kan inte bara försvinna, säger han, mannen som har en särskild liten kabelpåse i resväskan
. Bredvid skopåsarna, passfickan och den oklanderliga necessären. Jag hävdar att de kan det. Men jag är en packningsmässig katastrof.
- Jag ska ringa flygplatsen, säger jag.
- Men tror du verkligen att telefonen ligger där och väntar på dig?, säger han.
Och fortsätter:
- Du hade väl i alla fall en pinkod för att låsa upp den?

Ja, självklart. Självklart hade jag en pinkod. Den bästa pinkoden i världen: 0000. Den man aldrig glömmer.
Och har som vanligt stuckit huvudet i sanden alldeles för länge, utan att tänka på att nästa telefonräkning kan vara sjukt dyr.

1 kommentar:

Sara sa...

Samma pinkod som jag har. Jag är likadan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...