torsdagen den 8:e april 2010

QUick fix till drömkroppen

Så fort jag kommer till Sverige drabbas jag av bantningshysterin, renlevnadshetsen, dietförespråkarna. Kolhydratsmanikerna och stavgångarna.
Löpsedlarna. Gånedfyrakilopåenveckakomiformtillsommarenkomiformmedkändisarnasåfårdudrömkroppen.
Överallt.
Men det var inte det jag skulle skriva. Det var bara det att brödet har blivit så diaboliserat på sistone. I Frankrike, där GI-metoden börjar nästla sig in räddar man i och för sig den näst intill heliga baguetten med att intyga att den har det lägsta glykemiska index av alla bröd.
Men jag struntar i GI. Och baguetten. Jag har längtat efter riktigt grovt bröd, med frön och korn och grejer. Typ pumpernickel. Jag älskar pumpernickel.
Och löpsedlarna: Qucifixlösningar till drömkroppen? Säljer man fortfarande lösnummer på det? Går folk på det fortfarande? Men det är svårt att inte påvekas. Om jag bodde i Sverige skulle jag säkert både stavgå och yoga och äta LCHF. Eller, vänta. Kanske inte.

4 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Skojar du?! Jag går på och testar allt. Det kan inte vara så att blod, svett och tårar - och motion - är vägen till framgång. Det MÅSTE finnas en genväg. Och jag är beredd att leta vidare tills jag hittar den.

Sara sa...

Kristina: Ja, attans att det inte funkar med en sådan där kräm!

Livet runt 30...5 sa...

Done that, och tyvärr - inget resultat. Men vilken fantastisk utväg det hade varit att bara kleta lite kräm så var fettet väck!

Sara sa...

Ja, du har en medsmörjerska i mig. Dyra jävla skitkrämer utan tillstymmelse till förändring.
Har gett upp det där till föräån för något så tråkigt som sund kost och en del promenader...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...