måndagen den 5:e april 2010

Lattemammor anonymous

Jag och A-S var alltså riktiga latte-morsor i går och gick och fikade. Fast vi hade ju i och för sig lämnat kidsen hemma, så vi satt och sörplade cappucino helt inkognito. Och pratade massor.
Och det var så härligt.
Underbart att kunna erkänna alla weird things man går och funderar på (angående babies, lovers, jobb, livsångest... et caetera.), och så säger personen över kaffekoppen och chokladbiskvin mittemot: Jag veeeeet! Precis så där är det ju!
Befriande. Dessutom har A-S en av världens sötaste ungar: Lill-Ingrid.

6 kommentarer:

Ferferi sa...

Intressant det där med skillnader Frankrike/Sverige. Jag bor själv i Paris och skriver en blogg om mitt liv här och har även jag noterat diverse skillnader. Mycket som vi ta för givet i Sverige, minst sagt. Men mycket också som vi skulle kunna göra annorlunda så klart. Men jag har inte barn så jag skriver nog från ett annat perspektiv!
//Ferferi
http://cheriferferi.blogspot.com/

Sara sa...

Jam visst, det funkar ju åt bägge hållen!

Kristina sa...

Hej Sara! Kristina här till din tjänst. Här har jag letat upp delen i Sicko där han tar upp Frankrike.
Kopier och klistra in:

http://www.youtube.com/watch?v=n0Z-jtF4QPk&feature=related

Du får då upp Sicko del 8 of 13.
Vid 3.40 så börjar den delen om Frankrike. Tror han ägnar 2 eller 3 youtube delar åt Frankrike.
Jag mindes tydligen inte fel om det där med nannys etc.
Intressant att Frankrike har bäst sjukvård i världen och att Sverige kommer på en 23:e plats
http://www.photius.com/rankings/healthranks.html

Sara sa...

Kristina, vilken service! Det där med sjukvården förvånar mig INTE ett smack. Det finns inte en chans att jag skulle vilja vara sjuk eller föda barn i Sverige efter att ha sett hur det funkar i Frankrike. Inte en chans. Så är det. Nu ska jag se om jag kan kolla klippet! Tack!

Peppe sa...

du tar så fina bilder.

Sara sa...

Peppe: :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...