fredagen den 30:e april 2010

Pastell overload.

Oh dear. Vi gick ut för att ta en apéro.
Det slutade med 3 flaskor iskallt vin, tapas, timmar av prat, röklukt i h
året, blodomloppet fullt av rosé. Så mycket rosé att jag förmodligen blivit alldeles pastellfärgad. Casanova, hette det så? Krispigt och med vacker glaskork.
Gick hem på höga klackar framemot midnatt - ni vet, bäst att vara hemma innan klockan slår tolv och förtrollningen bryts.
Stora leenden, stora famnar och ett glatt återseende: Mina coola girlfriends som jag är så glad över att jag hittat här. Enda smolket i bägaren, molnet i kaffet, flugan i le chardonnay: Diana åker tillbaka till Malaga. Så vi var ju tvungna att skåla lite extra för Dianita. Och för massa grejer, helt enkelt.
Idag: Känner jag mig lite skakig och ömtålig. Bräcklig och ljudkänslig. Men fortfarande med ett ganska stort leende.

8 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Låter som en mycket lyckad kväll, sådan som man behöver då och då för att den vanliga vardagen ska kännas ok.

Sara sa...

Härligt! Såna kvällar är viktiga!

Prinsessan sa...

Underbara kvällar med vänner stärker själen och förmodligen gör en massa vin det också, på sitt sätt :)

Marie sa...

Härligt!

barajagjohanna sa...

Åh. Man behöver såna kvällar!

MilouK sa...

Du är fortfarande full. Erkänn!

Erica sa...

Mysigt! Härligt att hitta nya vänner! ;-D

Sara sa...

Kristina; Absolut!

Sara; Ja, men man glömmer emellanât hur roligt det är!

Prinsessan; Euh... Ja, vinet vet jag inte... ;)

Marie: Ja!

Johanna; Och ändâ sâ blir det fôr sällan!

MilouK; Nu (16.30) är det DEFINITIVT nâgot annat än berusning. Typ huvudvärk... ;)

Erica; Jag är sâ glad att jag hittat nâgra stycken, men det tog ju lite tid!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...