onsdagen den 7:e april 2010

Förlovningsgrejer


Den här pucken är jag förmodligen sist på, men visste ni att man kan samla på sig tallrikar, muggar, blåbärsmazariner och kakfat med bilder på det framtida brudparet, alltså Vickan och Ockelbo-Danne?
När man bor i ett icke-rojalistiskt land så begriper man inte vilken grej det här är för Sverige. Om det är det?
Jag slängde ett öga på SVT-satsningen Det kungliga bröllopet häromdagen, men jag gäspade käkarna ur led. Gud, så trist! Och jag skippar nog samtliga grejor ur den officiella förlovningsserien också.

4 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Blåbärsmazariner? Det har jag missat. Förhoppningsvis sålda ur ett icke-samlarperspektiv för annars oroar mig antalet E-ämnen som dessa består av.

Anonym sa...

Vem köper bröllopsgrejerna annat än ev japanska turister?? Inte jag iallafall. Men jag önskar dem och alla andra som gifter sig lycka till :) Maria i nb

Kristina sa...

Jag tycker bara att det är fruktansvärt. Tråkigt. Onödigt. Ointressant. Önskar knappt dem lycka till. =)
Nej, det här med kungar, drottningar, prinsar och prinsessor har aldrig varit min grej.

Åsa sa...

Hahaha! Ja de hade utställning med allt det där i vintras på Formex eller var det nu var. Och tv:n ska vi inte ens tala om. Vilket ståhej det blev när Ebba fick bli "innehållsansvarig" för programmet. Nä, det känns som det finns mer intressanta saker att ägna sig åt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...