torsdagen den 1:e april 2010

Hallå, våren? Vintern ringde. De vill ha tillbaks sitt väder nu.

Men alltså.
Jag har trott att ni har skämtat när ni har pratat om det svenska vårvädret. Typ lite väderjante, liksom.
Nu ser jag att det är sant.
Vilken besvikelse: I synnerhet sedan kvällstidningarna toppade med Supervärmen på löpen häromveckan.
Ni måste förstå min konsternation. Vi hade 23 grader i AJaccio i tisdags. Och där har vi fortfarande inte tagit av oss jackorna än, även om turisterna (mon dieu) redan ligger på stranden.
Här är det en grad. En enda.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Heheh, fast med en så lång, kall och snöig vinter är det ju nästan att betrakta som vår när det är över 0 grader ;-) Här i väster är det faktiskt barmark och jag kan skryta med hela 3 grader plus idag :-) Vi vädrar vår i luften ;-)

Välkommen till Sverige!

Anonym sa...

Men visst känns det väl nu som "hemma" ändå? :) Maria i nb

M sa...

Så nu ser du hur vi har det.
När kan vi komma och se hur ni har det.
Brrrrrrrrrrrrrrrr

Sofia Pekkari sa...

En grad och snö OCH SPÖREGN. Det blir liksom inte värre och man vill nästan säga "Ursäkta att ditt fädernes land tar emot dig på detta viset".
Det har väl något att göra med att du ska länga hem till maken lite extra:)

Sara sa...

Asa: Nu tror jag du inbillar dig... ;)

Maria: Jag längtar hem. TILl Korsika. :D

M: Jag känner större förståelse nu. Och ni är välkomna när som helst, bara ni hojtar till innan så jag hinner kyla rosevinet.

Sofia: Ja, det funkar! Jag ringde C och sade att jag längtade hem jätteäycket och vill förkorta semestern...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...