måndagen den 12:e april 2010

Trendspaning: Bröstvårtor och behåband

Efter lite försiktig trendspaning har jag tagit fram en lista på svenska modefenomen som - ännu - inte nått rivieran med omnejd.

1. Jeggings. Och någon större leggings-mania har vi inte heller sett söder om Paris.
2. Gojibär. Detta mirakelbär, som finns i var mans muesli var något helt nytt för mig.
3. Trikåklänningar med tyllkjol där minsta bröstvårta görs väl synlig för omvärlden.
4. Synliga underkläder som i a) stringtrosa över jeanskanten b) behåband över linnet c) unga mäns kalsonger över jeansen
5. Jättetrasiga jeans där knän på vuxna människor sticker fram.
6. Gåstavar.
7. Powerwalkare. Här färdas de en masse och de ser ruskigt hurtiga ut.
8. Hello Kitty-kläder på vuxna kvinnor. Som i Hello Kitty-stringtrosor och Hello Kitty-push upbehå.
9. Tatueringar. Som i Sverige - den tatuerade nationen.
10. China-Thai-Vietnam-restauranger där man även serverar sushi. Allt i ett.

10 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Jeggings - är det det som är jeansleggings?

Hur som helst är det sådana byxor har jag har använt det senaste året, om inte ännu längre. Helt fantastiska för en sån som jag som har svårt att hitta jeans. Finns i alla färger, är stuprör (vilket jag föredrar), ser ut som vanliga jeans, är sköna... Jag hittar inte en nackdel!

Jorun sa...

Det enda jag helhjärtat försvarar är leggings, de förlänger klänningssäsongen med flera månader. Över lag har ju svenskarna ett hårdare klimat att slåss mot än många andra européer vilket förklarar och kanske ursäktar en del. De trasiga jeansen och de synliga kalsongerna begriper jag inte, men de finns i Luxemburg också, fast inte fullt så spritt som i Sverige.

♥ Sanna ♥ sa...

Haha du har ju fångat allting ...
Vilken blick du har för vad trender är haha
men här försöker alla vuxna se ut som barn och barn se ut som vuxna visst är det underbart...;)
KRAMISAR
Hoppas att du har en underbar hemma vistelse..
besöker du stockholm ngt??

Mi sa...

Raring, jag vill på inget sätt förstöra din illusion - men du tror väl ändå inte att de som går på stan med gåstavar anses trendiga..?

Annika sa...

Jag begriper inte heller leggingsfaiblessen. Om jag har klänning har jag strumpbyxor eller stay ups. Jeansleggings är en styggelse. Ursäkta om ja förolämpar någon men det är min åsikt.
Och skyll inte på klimatet. Åk till Island och beskåda hur välklädda islänningarna i gemen är. Nordens italienare.

Freedomtravel sa...

Haha, vilka fantastiskt viktiga fenomen ni missar där nere i Europa... ;)

puman sa...

Huvudet på spiken!! Frågan är om det egentligen är någon förlust att inte ha dessa tränder?

Hanna sa...

Här i mina trakter är vi förskonade från samtliga fenomen, utom det sista. Paris har ett stort antal restauranger som serverar "spécialités asiatiques"...

Kristina sa...

Ja, man får lov att skämmas å Sveriges klädstils vägnar ; )
Kan man säga så? Äh, hoppas du fattar vad jag menar.

anna of sweden sa...

Åh, vad roligt att läsa. Då vet jag vad jag har att se fram emot när vi reser hem i sommar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...